کدخبر : 12627
یکشنبه 11 آوریل 2021 - 8:01
فاقددیدگاه

اشتغال پایدار برای ۴۵ نفر با تولید سالانه ۵۸ هزار تن آرد در صالح آباد ایلام

کارخانه آرد نگین زاگرس با تولید سالانه ۵۸ هزار تن آرد گندم توانسته برای ۴۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کند که این طرح نیازمند حمایت و نگاه ویژه مسوولین به منظور توسعه بیشتر و صادرات است.

 کارخانه آرد نگین زاگرس واقع در بخش صالح‌آباد یکی از همین صنایع موفق استان است که در سال ۱۳۹۹ با حضور معاون وزیر صمت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 این کارخانه از زمان کلنگ زنی تا زمان افتتاح به دست توانمند تلاشگران و با همت فرزندان همین استان انجام شده است و سالانه ۵۸ هزار تن آرد سالم تولید می‌کند.

نقش کارخانجات و صنایع در چرخه‌های تولید این استان حائز اهمیت است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا شاهد توسعه و اشتغالزایی شود این کارخانه توانسته برای ۴۵ نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

گندم مازاد تولید استان را می‌توان به آرد با کیفیت تبدیل کرده و به پایتخت کشور ارسال کند که با این کار هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم گندم خام از استان خارج نمی‌شود و سود حاصله در استان سرمایه گذاری می‌شود.

مسوولین بایستی از بوروکراسی اداری جلوگیری کرده و با توجه بیشتر به اخذ سهمیه گندم نیمه یارانه‌ای کارخانجات آرد استان و همچنین تعادل در توزیع سهمیه‌ها تزریق تسهیلات به طرح‌های اشتغال زایی و الزام بانک‌ها به تسریع در پرداخت تسهیلات، به اشتغالزایی کمک کنند.

احداث کارخانه در سال ۱۳۹۹

منصورحیدربیگی مدیر عامل کارخانه آرد نگین زاگرس گفت: این شرکت در زمینه‌ی تولید آرد گندم در بخش صالح‌آباد از توابع شهرستان مهران توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۱۳۹۹ با ۴۵۰۰ مزیت بناه و در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع راه اندازی شد و دارای خط تولید تمام اتوماتیک plc تکنولوژی آلمان تحت لیسانس اینتر میلینگ ترکیه است.

وی افزود: این واحد ظرفیت تولید سالانه ۵۸ هزار تن آرد گندم را دارد و با بهره برداری از این طرح صنعتی با سرمایه گذاری معادل بر ۲۴۰ میلیارد ریال و ۱/۱ میلیون یورو برای ۴۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

مدیر عامل کارخانه آرد نگین زاگرس گفت: تعداد ۲۰ نفر از افراد باتحصیلات کارشناسی و بالاتر و تعداد ۱۵ نفر با تحصیلات دیپلم و تعداد ۱۰ نفر با تحصیلات سیکل در این کارخانه مشغول به کار هستند.

 وی ادامه داد: در این کارخانه ۵ نوع آرد گندم شامل سنگک، لواش، بربری، ستاره و نول تولید می‌شود و همچنین سطح کیفی آرد تولیدی با آرد روز اروپا برابری می‌کند و توان صادرات به کشور عراق و رقابت با آرد ترکیه را هم دارد.

حیدربیگی گفت: این کارخانه دارای سیستم ۷ فیلتره بوده و به عنوان کارخانه سبز هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی ندارد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.