کدخبر : 11948
دوشنبه 11 ژانویه 2021 - 8:58
فاقددیدگاه

ضرورت کاهش آلودگی ناشی از سوزاندن مواد خام نفتی در پتروشیمی ایلام

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام برضرورت کاهش آلودگی ناشی از سوزاندن مواد خام نفتی در پتروشیمی ایلام تاکید کرد.

به گزارش جامک: غلامرضا ابدالی در جلسه کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا با موضوع پایداری جوی و آلودگی شرکت پتروشیمی ایلام اظهار داشت: پتروشیمی ایلام در اسرع وقت نسبت به کاهش آلودگی ناشی از سوزاندن مواد خام نفتی اقدام کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: با توجه به ایجاد آلودگی شدید هوای ناشی از سوزاندن مواد نفتی و گازی، شرکت پتروشیمی باید در اسرع وقت نسبت به توقف فلرینگ و کاهش آلودگی اقدام کند.
ابدالی گفت: با اعلام شرایط پایداری هوا از سوی اداره کل هواشناسی استان در  چند روز گذشته و ایجاد آلودگی شدید هوا توسط شرکت پتروشیمی، بیم آن می‌رفت که ادامه روند کنونی، سلامت ساکنان شهرستان چوار را با خطر مواجه کند.

وی افزود: به همین منظور جلسه کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان در محل فرمانداری شهرستان چوار برای بررسی راهکار‌های کاهش آلودگی و خطرات احتمالی با حضور اعضای کارگروه و مدیران شرکت پتروشیمی برگزار شد.

ابدالی تصریح کرد: شرکت پتروشیمی ایلام باید ملزم به رعایت استاندارد‌های زیست محیطی در حوزه‌های آب، پساب، هوا، خاک و پسماند باشد تا سلامت ساکنان منطقه حفظ شود در غیر این صورت با هرگونه آلودگی که حیات مردم را با خطر مواجه سازد به سرعت برخورد قانونی خواهد شد.

مسئولان پتروشیمی ایلام نیز در این جلسه اعلام کردند دود ناشی از سوختن گاز اتیلن پتروشیمی مقطعی است و به تدریج کاهش می‌یابد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.