کدخبر : 11598
یکشنبه 22 نوامبر 2020 - 8:10
فاقددیدگاه
مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام:

افزایش چشمگیر پرداخت تعرفه وسایل کمک پزشکی در تامین اجتماعی

مدیردرمان تامین اجتماعی استان ایلام از افزایش تعرفه وسایل کمک پزشکی سازمان تامین اجتماعی در ایلام خبر داد و گفت:مبلغ کمک هزینه اقلام وسایل کمک پزشکی پرمصرف شامل یک دست دندان کامل 10 برابر، عینک طبی 8 برابر، وبلچر 9 برابر و سایر اقلام به طور متوسط بیش از 10 برابر رشد داشته است.

جامک: علیرضا رمضانی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های استان که در فضای مجازی برگزار شد، با بیان اینکه تعرفه های پروتز و اروتز نیز افزایش یافته است، افزود: اقلامی نظیر تشک مواج، کپسول اکسیژنه، پروتز کردن چشمی لنز داخل چشمی نیز به جدول وسایل کمک پزشکی اضافه شده اند و به بیمه شدگان و افراد تحت تکفل آنان که به این وسایل نیاز دارند، قابل پرداخت است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا از فراهم بودن زمینه ثبت درخواست غیرحضوری پروتز و اروتز خبر داد و اظهار داشت: از بیمه شدگان عزیز تقاضا می شود، حتی الامکان درخواست خود را در سامانه خدمات غیر حضوری به نشانی eservices.tamin.ir ارائه دهند و از مراجعه حضوری برای دریافت این خدمات پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه شدگان اجباری اختیاری، توافقی، رانندگان، کارگران ساختمانی، مقرری بگیران بیمه بیکاری، مستمری بگیران بازنشسته و از کارافتاده کلی بازماندگان و افراد تحت تکفل آنان مشمول بهره مندی از حمایت مذکور هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: در راستای وظایف قانونی و در جهت صیانت از سلامت بیمه شدگان و همچنین به منظور ارتقاء توانایی و باز توانایی جسمی و روحی بیمه شدگان و ارتقاء سطح کارائی معلولین و توجه به این امر که تعرفه اقلام آروتز و پروتز از سال ۱۳۹۳ تاکنون افزایش نیافته بود و با توجه به رشد قیمت وسایل کمک پزشکی در سطح بازار، پیشنهاد افزایش تعرفه اقلام مذکور بر مبنای میانگین قیمت بازار از سوی معاونتهای بیمه ای و درمانی به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ارائه شد که با موافقت وی ، موضوع در هیات مدیره سازمان مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

رمضانی افزود: به موجب بند (۱۰) ماده ۲ قانون تامین اجتماعی، تامین و ارائه وسایل کمک پزشکی (اروتز و پروتز) که برای اعاده سلامت جبران نقص عضو جسمانی با تقویت یکی از حواس کاربرد دارند، یکی از حمایت های موضوع قانون تامین اجتماعی است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.