کدخبر : 10926
دوشنبه 15 ژوئن 2020 - 7:58
فاقددیدگاه
استاندار ایلام:

نگران آمار بالای شیوع کرونا هستیم

استاندار ایلام گفت: آمار مبتلایان در استان بالا رفته است و با این حال میزان بهبود یافتگان کرونا در استان ۸۱ درصد است که نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد.

«قاسم سلیمانی دشتکی» در بیست و چهارمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با بیان اینکه امروز کرونا به موضوع و نمادی برای وحدت و همدلی هم افزایی در استان مبدل شده که باید این مهم را به موضوع جهش تولید نیز سمت و سو بدهیم، اظهار کرد: نمونه این انسجام و همراهی را در حضور جهادی مسئولان استان در شهرستان محروم و تازه تاسیس هلیلان دیدیم و پیرو این اتفاق مثبت فردا در مرکز در دیدار با مسئولان ۸ نهاد و وزارتخانه پیگیر خواسته ها و مطالبات مردم هلیلان خواهم شد.

وی به شرایط حساس حاکم بر استان در بحث کرونا اشاره کرد و گفت: وضعیت خطرناکی در بحث کرونا به جهت قرار گرفتن در بین سه استان که وضعیت قرمز دارند و همچنین به سبب وجود مرز مشترک این مهم مراقبت و اهتمام بیشتری در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می طلبد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا خواستار همکاری بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی شد و گفت: عادی سازی وضعیت کرونا در استان بسیار نگران کننده است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به فرهنگ دید و بازدید و گردهمایی هایی که در استان وجود دارد، اظهار داشت: فرهنگ دید و بازدید و صله رحم و گردهمایی های خانوادگی در شرایط عادی یک نکته مثبت است اما در شرایط کرونا باعث شیوع ابتلا به این بیماری می شود که باید محدود شود.

وی نسبت به آمار شیوع بالای کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: آمار مبتلایان در استان بالا رفته است و با این حال میزان بهبود یافتگان کرونا در استان ۸۱ درصد است که نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه مردم به خاطر حفظ جان خودشان هم که شده از گردهمایی هایی که شیوع کرونا را بالا می برد جدا پرهیز کنند، با اشاره به برخی مصوبات ستاد ملی کرونا گفت: در این ستاد مصوبات خوبی برای افراد بیکاری که در اثر کرونا آسیب دیده اند و بیمه نداشته اند،انجام شده و لازم است دستگاه متولی ترتیبی اتخاذ دهند تا افرادی که کسب و کار و شغل داشته اند ولی بیمه نبوده اند با تکمیل مدارک مورد نیاز از کمک های بیمه ای و نقدی و غیر نقدی بهره‌مند شوند.

سلیمانی دشتکی در ادامه به امتحانات دانشگاه در شرایط فعلی گفت: دانشگاه ها تا جایی که امکان دارد کلاس ها و امتحانات را به صورت مجازی برگزار کنند و در صورت عدم امکان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

وی افزود: پیشنهاد شده است با توجه به کاهش آمار بستری بیماران کرونایی،  بیمارستان مصطفی را به دو قسمت تقسیم کنند  و از بخش‌های دیگر این بیمارستان برای درمان بیماران استفاده شود با این حال افراد ناتوان، معلولین ، سالمندانی که در آسایشگاهها حضور دارند و معتادینی که دچار بیماری کرونا می شوند در مراکزتعیین شده دانشگاه علوم پزشکی بستری خواهند شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.