کدخبر : 10918
شنبه 13 ژوئن 2020 - 8:37
فاقددیدگاه

عزم دولت برای محرومیت زدایی هلیلان جدی است

استاندار ایلام با اشاره به عزم‌ جدی دولت برای رفع محرومیت زدایی شهرستان هلیلان گفت: دستگاه ها و مدیران اجرایی استان باید تمام توان خود را برای رفع مشکلات این شهرستان تازه تاسیس بکار گیرند.

ایرنا: قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در جریان بازدید از زیرساخت های شهرستان تازه تاسیس هلیلان اظهار داشت: کمیته ای ویژه ای در استان جهت رفع محرومیت زدایی این شهرستان تشکیل شده که هدف از تشکیل آن، رفع مشکلات زیرساختی روستای هلیلان، ایجاد فرصت های اشتغال و توسعه پایدار منطقه است.

وی با اشاره به گام سوم محرومیت زدایی در شهرستان هلیلان یادآور شد: در مرحله سوم رفع محرومیت هلیلان، کار گروهی در استان متشکل از مدیران استانی تشکیل شد که عملیات اجرایی این کارگروه در مرحله اول با سپاه و در سایر مراحل با همکاری دستگاه های اجرایی استان انجام می گیرد.

سلیمانی دشتکی افزود: این کارگروه چهارشنبه آخر هر ماه جهت بررسی اقدامات انجام شده در خصوص محرومیت زدایی هلیلان با حضور مدیران مرتبط با حوزه محرومیت زدایی تشکیل جلسه می دهد و در این جلسات راهکارها و تصمیمات لازم در راستای رفع محرومیت این منطقه اتخاذ می شود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه دسترسی پیامن به روستای میدر علیا از توابع شهرستان هیلان اضافه کرد: در جلسه ای که با مدیران مرتبط حوزه راه در استانداری هفته آینده برگزار می شود تصمیمات لازم برای این مسیر اتخاذ خواهد شد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: طی تماس تلفنی با حوزه محرومیت زدایی ریاست جمهوری و ریاست سازمان مستضعفان کشور طی هفته های آینده یک گروه در سطح ملی برای تنظیم بودجه و بازدید از منطقه به هلیلان می آیند.

استاندار ایلام در مورد مرکز جامع خدمات سلامت پیازآباد هم گفت: این مرکز بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بودجه لازم برای تجهیز آن در شهرستان پیش بینی شده و در هفته دولت افتتاح می شود.

وی در ادامه سفر خود از روستای ورمله ، گاودول و طرح گلخانه کوثر هلیلان بازدید کرد و گفت: عمده مشکلات روستاهای منطقه زردلان سردسیر و گرمسیر مشکلات آب شرب، نیاز به توسعه کشاورزی، راه دسترسی و اشتغال است که دولت برای رفع این مشکلات و خدمت به مردم این منطقه عزم جدی دارد.

استاندار ایلام تاکید کرد: با افتتاح پتروشیمی هلیلان ، طرح پمپاژ داجیوند ، پمپاژ روستای میدر علیا و چند پروژه دیگر در آینده نزدیک محرومیت این شهرستان تا حدود زیادی برطرف می شود.

وی در پایان این سفر ضمن تشکر از مدیران استان به ویژه فرماندار هلیلان ابراز امیدواری کرد: که در ماه‌های آینده با رفع مشکلات روستا های این منطقه بتوانیم شاهد توسعه و اشتغال در این شهرستان باشیم.

گفتی است استاندار ایلام با حضور در هریک از روستای زردلان سردسیر و گرمسیر بصورت حضوری با مردم روستا به گفتگو پرداخت و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

در این سفر یک روزه جمعی از مدیران کل استانی به همراه استاندار و معاونان وی از زیرساخت های روستاهای منطقه زردلان گرمسیر و سردسیر، مراکز بهداشتی و درمانی پیامن، طرح گلخانه کوثر و سایر مناطق شهرستان هلیلان  بازدید و از نزدیک در جریان شرایط زیرساختی این منطقه قرار گرفتند.

شهرستان تازه تاسیس هلیلان با جمعیتی بالغ بر ۲۴ هزار نفر به مرکزیت شهر توحید در ۹۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

بخش هلیلان تا بهمن ماه سال گذشته جزو شهرستان چرداول بود که با مصوبه هیات دولت به عنوان یازدهمین شهرستان در استان ایلام شناخته شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.