کدخبر : 10449
چهارشنبه 4 مارس 2020 - 8:43
فاقددیدگاه

کاهش ساعت کاری ادارات ایلام تمدید شد

به منظور پیشگیری از بیماری کرونا از روز شنبه هفته آینده ساعت کاری ادارات این استان از هشت صبح تا ۱۴ بعد از ظهر به مدت یک هفته اعمال می شود.

قاسم سیلمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی با اطلاع رسانی و ایجاد امنیت روانی می توانند نقش بزرگی در مقابله با این ویروس داشته باشند.

وی افزود: سپاه، نیروی انتظامی، شهرداری، دامپزشکی، آب و فاضلاب و سایر ارگان هایی که در این راستا  امکانات بیشتری دارند با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند و باید گروه ساماندهی قوی برای استفاده از همه امکانات دستگاه‌ها تشکیل شود.

استاندار ایلام یادآور شد: برای جلوگیری از انتشار بیشتر این بیماری کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی بخشنامه ای مبنی بر لغو سفرهای نوروزی ابلاغ کرده و هتل ها و مراکز اقامتی دولتی به هیچ وجه حق پذیرش مسافر ندارند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: همچنین سفر معاون علمی فناوری رییس جمهوری به ایلام و سفرهای مسوولان مرکز نیز به دلیل پیشگیری نیز لغو شدند.

وی در خصوص مشکلات بازار و بازاریان ایلام نیز افزود: طی این مدت مشکلاتی همچون کاهش خرید و فروش، سررسید چک ها، مطالبات تامین اجتماعی و امور مالیاتی ایجاد شده که باید با هماهنگی تمامی ارگان های مسوول تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

استاندار ایلام ضمن تاکید بر همکاری با بازاریان گفت: مقرر شد چک ها و بدهی های افرادیکه در بخش تولید فعال هستند بمدت ۲ ماه معوق شود و نهایت همکاری با آنها صورت گیرد.

سلیمانی دشتکی افزود: برای پیشگیری از این بیماری علاوه بر آموزش مجازی در قالب سی دی های آموزشی، پیشنهاد شد از مرکز بیمارستان مصطفی خمینی که مرکز نگهداری بیماران کرونایی است فیلم پخش شود که مردم بدانند ازدحامی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مردم به شایعات دامن نزنند، افزود: گفته می شود در این بیمارستان صف های طولانی از بیماران وجود دارد که این موضوع صحت ندارد و همان آماری است که دانشگاه علوم پزشکی اعلام می کند.

استاندار ایلام گفت: آمارها با شفافیت کامل اعلام می شود و مردم تنها به مراکز بهداشتی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌کند مراجعه کنند هرچند بهترین مکان برای پیشگیری از این بیماری ماندن در خانه است.

 سلیمانی دشتکی اضافه کرد: مردم مناطقی که آلودگی بیشتری دارند در شهرهای خود بمانند و فرمانداران با قاطعیت از ورود این افراد به استان جلوگیری کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: از شفافیت آمار استقبال می کنیم نباید بیماری را امنیتی کرد ما تابع مصوبه ستاد ملی کرونا هستیم.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: در مرخصی کارمندان محدودیت ایجاد نشود، با احتکار داروخانه ها و فروشگاه ها برخورد و در صورت کشف موارد در اختیار علوم پزشکی برای توزیع بین مردم قرار داده شود.

وی افزود: اماکن ارائه خدمات عمومی ضمن اجرای قانون و رعایت بهداشت قطع نشود فعالیت و همکاری هلال احمر، ستاد بحران، پدافند غیرعامل، سپاه، بسیج، گمرک و سایر دستگاه‌ها بیشتر شود.

به گفته سلیمانی دشتکی، دستگاه ها سعی کنند از اعتبارات ملی کمک بگیرند چراکه بودجه‌های خوبی دارند و در صورت کمبود اعتبار استانداری به آنها کمک می‌کند.

وی افزود: اماکن عمومی، زندان‌ها، پادگان ها، کارخانجات تولید لوازم سلامت‌محور، نانوایی‌ها کامیون و ماشین ها باید ضد عفونی و دست فروش ها و چهارشنبه بازار تعطیل شوند.

وی تاکید کرد: پنجشنبه و جمعه آخر سال نیز مردم رعایت کنند و در منزل برای عزیزانشان فاتحه بخوانند، کرونا بزودی تمام می شود، اما هر شخص حقیقی و حقوقی مشکوک باید قرنطینه شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.