کدخبر : 10041
چهارشنبه 11 دسامبر 2019 - 13:15
فاقددیدگاه

دانشگاه علوم پزشکی فوت کودک ایلامی بر اثر آنفلوانزا را تکذیب کرد

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تکذیب خبر فوت کودک ایلامی در اثر آنفلوانزا گفت: مرگ این کودک در اثر این بیماری نبوده است.

محبوب رستم زاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کودک شیرخواره به دلیل بیماری اسهال و استفراغ در بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام بستری شده و پس از مدتی فوت کرده است.

وی تاکید کرد: علت اصلی بیماری این کودک غیر از آنفلوانزا بوده و مرگ وی هیچ ربطی به این بیماری ندارد.

وی اضافه کرد: تشخیص بیماری آنفلوانزا از طریق نمونه گیری و ارسال به مرکز آزمایشگاهی کرمانشاه انجام می گیرد و یک هفته طول می کشد.

رستم زاد گفت: تاکنون هیچ گونه مورد مرگ بر اثر آنفلوانزا در این استان مشاهده نشده است.

خبری در خصوص مرگ یک کودک شیرخوار بر اثر آنفلوانزا در استان ایلام در فضای مجازی این استان منتشر شده است.

ویروس آنفلوانز h1n1  نسبت به سال ۹۴ مهاجم‌تر و کشنده‌تر است ولی با وجود آن پیک این بیماری مهار شده است ضمن اینکه دارو به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

هر سال با شروع فصل سرما، آنفلوانزا در نقاط مختلف دنیا شیوع پیدا می‌کند. آنفلوانزای فصلی با شروع ناگهانی تب، سرفه (معمولاً خشک)، سردرد، درد عضلانی و مفاصل، ضعف شدید (احساس ناخوشایند)، گلو درد و آبریزش بینی مشخص می‌شود.

آنفلوانزا نوعی بیماری ویروسی است که بسیار شبیه سرماخوردگی است و علائم آنفلوانزا جدید شباهت زیادی به سرماخوردگی دارد و توصیه می شود در هنگام مواجه شدن با علائم این بیماری فورا به پزشک مراجعه کنید.

افراد ممکن است هنگام سرماخوردگی متوجه دردهایی خفیف شوند، اما در صورت ابتلا به آنفلوانزا شدت آنها بیشتر خواهد بود.

رعایت اصل خود مراقبتی و اصول بهداشتی اولیه مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا محسوب می‌شود که افراد با مدنظر قرار دادن آن می‌توانند در سرمای زمستان از ابتلا به این بیماری مصون بمانند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: هفته گذشته ۲۵ بیمار مبتلا به آنفلوانزا در کشور جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تلفات این بیماری از اول مهر امسال به ۸۱ نفر رسید.

علیرضا رئیسی همچنین از شیب نزولی میزان ابتلا به آنفلوانزا در کشور خبر داد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.