کدخبر : 6636
سه‌شنبه 16 ژانویه 2018 - 12:01
فاقددیدگاه

به بهانه انتصاب معاونین استاندار ایلام

نیک می دانیم، استان ایلام به جز ابتلاء به مشکلات عام و کلی کشور مانند بالا بودن نرخ بیکاری، آسیب های اجتماعی متنوع و...، به مصائب اختصاصی دیگر مانند قبیله گرایی، پارتی بازی، تعصبات ایلیاتی، خط کشی های تند سیاسی و...، نیز دچار می باشد.

پایگاه خبری جامک/ مهدی کاکاخانی :

تغییر و تحولات مدیریتی بعد از هر انتخابات امری عادی و شیوه ای مرسوم می باشد. این اقدام خود به خود باعث پویایی و تزریق انگیزه به نیروهای فعال در ساختارهای اداری می شود. بنابراین بعد از روی کار آمدن دولت دوازدهم، به مانند ادوار گذشته، جابجایی مدیران به سرتیتر بحث ها و دورهمی ها تبدیل شده است.

روز دوشنبه و در جلسه شورای برنامه ریزی استان، با اعلام رسمی “قاسم سلیمانی” استاندار ایلام و روشن شدن تکلیف انتصاب معاونین در حوزه های تخصصی زیر مجموعه، تقریبا پرونده گمانه زنی، جلسات محفلی و بازار معامله، پیرامون انتصابات در پست معاونت های استانداری ایلام به نقطه پایان رسید.

“احمد کرمی” معاون هماهنگی امور عمرانی، “ایوب درویشی” معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی”محمد نوذری” معاون هماهنگی امور سیاسی و امنیتی، سه نفری هستند که در پست معاونت ها منصوب شدند.

با بررسی وضعیت افراد منصوب شده در سه معاونت سیاسی، عمرانی و اقتصادی، از “محمد نوذری” معاون سیاسی و امنیتی اطلاعات چندانی در دست نیست. لذا در خصوص دورنمای کاری او نمی توان اظهار نظر و یا قضاوتی داشته باشیم.

در حوزه هماهنگی امور عمرانی با وجود “احمد کرمی” تقریبا می توان امیدوار بود که این بخش در مسیر تخصصی خود حرکت خواهد کرد و دیگر شاهد حاشیه ها و بحث هایی که در گذشته  پیرامون این معاونت وجود داشت، نخواهیم بود. هرچند براساس پیش بینی بودجه سال ۱۳۹۷ در حوزه عمرانی، نگرانی هایی وجود دارد، اما چنانچه همان اعتبارات پیش بینی شده وارد چرخه کاری استان شود، از بابت مدیریت توزیع اعتبارات در گستره استان توسط معاون مربوطه نگرانی وجود ندارد.

همانگونه که مشخص است؛ در وضعیت کنونی کشور، رکود اقتصادی، معضل بیکاری، بالا بودن هزینه تمام شده ایجاد فرصت های شغلی، پایین آمدن قدرت خرید مردم و …، بنا به دلایل متعدد که در حوصله این بحث نیست، به پاشنه آشیل دولت تبدیل شده است. این شرایط در استان ایلام با نرخ بالای بیکاری مخصوصا در میان قشر فارغ التحصیل دانشگاهی، پایین بودن سرانه درآمد خانوارها، افزایش نگران کننده آسیب های اجتماعی و…، وضعیت بغرنج تری دارد.

اما آنچه که باعث امیدواری بوده این است که؛ ظرفیت و پتانسیل های استان در زمینه های نفت و گاز، کشاورزی، صنایع پایین دست پتروشیمی، مرز بین المللی مهران، معادن غنی گچ و سیمان، نیروی انسانی جوان و آماده کار و …، بسیار مناسب است. به شرطی که بتوان از این فرصت و پتانسل ها برای تولید ثروت و رونق اقتصادی استان بهره گیری نمود.

“ایوب درویشی” به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی، با سال ها تجربه مدیریتی در اقتصادی ترین و در عین حال هم سیاسی ترین استان کشور و همچنین فرماندار ویژه چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و یکی از گذرگاه های اصلی و مهم در امر مراودات تجاری کشور، می تواند تجارب خود را در راستای بهبود وضعیت اقتصادی استان به کار گیرد که با توجه به روزمه کاری و نوع مدیریت ایشان، به نظر می رسد این مهم دست یافتنی خواهد بود.

کلام پایانی؛ در شرایط حاضر آنچه که لازم است مد نظر قرار گیرد این است که؛  همه گروه های سیاسی،  فعالان رسانه ای، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و حلقه های نزدیک به آنها، افراد دلسوز استان بایستی انرژی و توان خود را برای نتیجه گیری و دریافت خروجی مناسب از برنامه کاری این سه معاون معطوف دارند.

نیک می دانیم، استان ایلام به جز ابتلاء به مشکلات عام و کلی کشور مانند بالا بودن نرخ بیکاری، آسیب های اجتماعی متنوع و…، به مصائب اختصاصی دیگر مانند قبیله گرایی، پارتی بازی، تعصبات ایلیاتی، خط کشی های تند سیاسی و…، نیز  دچار می باشد. بنابراین دامن زدن بیشتر به این گرفتاری ها، جز وارد نمودن خسارت و ضرور زیان به مردم و از دست دادن فرصت های ارزشمند، نتیجه دیگری به دنبال ندارد.

انشاءالله همه تلاش کنیم برای داشتنن استانی آباد از “من” بودن به “ما” شدن برسیم، اندیشه ای والا و شیوه ای درست که سال هاست مردمان استان های برخوردار به آن رسیده اند و هم اکنون از برکاتش بهره مندند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.