کدخبر : 219
سه‌شنبه 17 نوامبر 2015 - 4:55
فاقددیدگاه

برای عبور از بلوار فارابی نیاز به وسیله نقلیه «مارماشین» می باشد!

بدون شک هر مسوولی علاقه مند است بهترین و با کیفیت ترین خدمت را به جامعه هدف خود ارائه نماید اما در پاره ای مواقع وجود افرادی در بدنه سازمان ها و نهادهای خدمات رسان بدون بهره گیری از روش های علمی و فنی یا بدون احساس نیاز به استفاده از تجربیات دیگران، تصمیمات و اقداماتی انجام می دهند که نه تنها رضایت مندی ذی نفعان را به دنبال نداشته بلکه باعث آزرده گی خاطر و حتی نارضایتی آنها می شود.

مهدی کاکاخانی : توسعه زیر ساخت های شهری، روان سازی معابر و گذرگاه های درون شهری با بهره گیری از فنون و علوم مهندسی و استفاده از مشاوره خبرگان فعال در این عرصه، سهم بسزایی در ایجاد آرامش روحی وروانی شهروندان دارد.
بدون شک هر مسوولی علاقه مند است بهترین و با کیفیت ترین خدمت را به جامعه هدف خود ارائه نماید اما در پاره ای مواقع وجود افرادی در بدنه سازمان ها و نهادهای خدمات رسان بدون بهره گیری از روش های علمی و فنی یا بدون احساس نیاز به استفاده از تجربیات دیگران، تصمیمات و اقداماتی انجام می دهند که نه تنها رضایت مندی ذی نفعان را به دنبال نداشته بلکه باعث آزرده گی خاطر و حتی نارضایتی آنها می شود.
چند سالی است که در فضای محیطی شهری ایلام، خیابان ها و گذرگاههای به وجود آمده که به سوژه نقادان و نقل محافل شبانه خانواده ها تبدیل شده اند. به عنوان یک نمونه؛ ساختار مهندسی بلوار فارابی واقع در خیابان غلامرضاخان ارکوازی می باشد که به اعتقاد یکی از ساکنین محل برای عبور از این نقطه نیازمند وسیله نقلیه منعطف و بعضا مارگونه می باشد که به راحتی بتواند لول وار از این گردنه عبور نماید!!!
هرچند در این نقطه تا قبل از طراحی جدید و تغییر ساختار آن روزانه تصادفات متعددی رخ می داد و بایستی تغییرات هندسی و جداساز صورت می گرفت؛ و اقدامات انجام شده فعلی با نیک اندیشی مهندسان شهرداری و اعضای شورای ترافیک ایلام در جهت رفع این نقیصه بوده است، اما به دلیل رعایت نشدن برخی معیارها و بی توجهی به بافت و ساختار منطقه مشکلات متعددی را برای ساکنین و خودروهای عبوری به وجود آورده که به نظر می رسد نیازمند بازطراحی می باشد.
سوالی که مطرح می باشد این است که به راستی در طراحی، ایجاد و توسعه مسیرها درون شهری، تنها یک شخص خاص تصمیم گیرنده هست؟! یا نه، این گونه اقدامات و برنامه های توسعه ای در قالب کارگروهی با بهره گیری از نظرات کارشناسان و اهل فن تحقق می یابد؟!
اگر به راستی این تصمیمات شخص محور بوده و تنها به دستور یک نفر می باشند قطعا تا حدودی قابل قبول هست و می شود اذعان داشت که اشتباهات یک نفر محتمل تر خواهد بود اما اگر تصمیمات اساسی و مهم برای توسعه فعالیت های درون شهری در قالب شورایی که بعضا به شورای ترافیک معروف هست اتخاذ می گردد، به هیچ وجه قابل توجیه نیست که خروجی آن نشست ها و جلسات، تصمیماتی اینچنینی برای اجرای طرح های ناقص الخلقه ای مانند بلوار فارابی، جدا سازی خیابان سمندری شمالی، یا بلوک گذاری خیابان اشرافی اصفهانی و ….. باشد؟!
آیا در جمع این شورا کسی نبود به این گونه تصمیمات نوبرانه معترض شود که این طراحی ها برگرفته از کدام الگوی شهری هست که الان بایستی در شهری فشل و درمانده مانند ایلام اجرا شود؟!!
به نظر می رسد حال که این هزینه ها صورت گرفته و خیابان هایی بدین منوال در سطح شهر ایلام به وفور شکل گرفته اند، بهتر است که تعدادی از این دست مهندسان و طراحان خبره فعال در مدیریت شهری ایلام به شرکت های خودرو ساز مأمور شده تا متناسب با این طراحی ها، وسیله نقلیه ای به نام «مارماشین» تولید نمایند تا از این به بعد رانندگان خسته و مغموم شهر ایلام برای عبور از دوربرگردان ها، بلوارهای جدید و گذرگاههای سه متری، بیش از این خود و دیگران را به زحمت نیاندازند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.