کدخبر : 19789
سه‌شنبه 12 مارس 2024 - 7:50
فاقددیدگاه

یک سوم ارزش افزوده غیرنفتی ایلام متعلق به جامعه عشایری است

نشست علمی بررسی نقش عشایر در توسعه استان در دانشگاه ایلام با موضوع اقتصاد عشایر برگزار شد. در این نشست گفته شد که یک سوم ارزش افزوده غیرنفتی ایلام متعلق به جامعه عشایری است.

امین دوست‌محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در این نشست با بیان اینکه برای توسعه استان باید به یک ضریب اطمینان از جهت‌گیری‌های توسعه در استان برسیم، اظهار کرد: بر اساس رویه‌های گذشته نمی‌توانیم به توسعه متوازن دست پیدا کنیم، لذا باید همه کمک کنیم تا با رفع موانع، زمینه تحقق اهداف و برنامه‌ها فراهم شود.

وی افزود: یک سوم ارزش افزوده غیرنفتی استان متعلق به جامعه عشایری است و این قشر نقش چشمگیری در اقتصاد غیرنفتی استان ایفا می‌کنند. 

 دوست‌محمدی یکی از ویژگی‌های محصولات حوزه عشایری را  مهار تورم دانست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام همچنین بر ادامه نشست‌های نقش عشایر در زمینه‌های مختلف و تداوم ارتباط دانشگاه و فنی حرفه‌ای با اداره کل امور عشایر استان در جهت بهبود خدمات به جامعه عشایر تأکید کرد.

 دکتر «تاب»، معاون پژوهش و فناروی دانشگاه ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه پایه و اساس تمدن ایرانی – اسلامی به زندگی عشایری بر می‌گردد، گفت: روحیه سلحشوری عشایر یکی از ارکان دفاع از مرزهای ایران در طول تاریخ بوده است.

وی تولید محصول ارگانیک، سالم و پاک را یکی از ویژگی‌های اصلی جامعه عشایری دانست و بیان کرد: عشایر نقش محوری در حفاظت از طبیعت دارند، لذا دولت باید با تمام توان از آن‌ها حمایت کند.
 دکتر مرادنژادی و دکتر مهدی‌زاده، دو تن از اساتید دانشگاه ایلام نیز به بیان مطالب مهم و کاربردی حوزه عشایر از جمله، آینده پژوهی، تغییر اقلیم، تغییر نرخ ارز، تغییر سبک زندگی، برندسازی و حضور در بازار پرداختند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.