کدخبر : 10394
یکشنبه 16 فوریه 2020 - 13:25
فاقددیدگاه

نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا چقدر هزینه تبلیغات می‌کنند؟

تخمین ناظران انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا حاکی است در انتخابات امسال رکورد هزینه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی شکسته خواهد شد.

به گزارش جامک به نقل از وب سایت “اینترسپت”، شرکت تحقیقاتی “اِ مارکِتِر”   – eMarketer – آمریکا در گزارشی تخمین زده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا رکورد هزینه تبلیغات انتخاباتی نامزدها شکسته خواهد شد.

بر اساس این گزارش امسال احتمال می‌رود نامزدهای انتخاباتی نزدیک به ۷ میلیارد دلار هزینه تبلیغات انتخاباتی خود کنند.

 این رقم نزدیک به ۶۴ درصد بیش از رقمی است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا از سوی نامزدهای انتخاباتی هزینه تبلیغات تلویزیونی و دیجیتال شده است. در سال ۲۰۱۶ هزینه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی رقمی حدود ۴٫۵ میلیارد دلار بوده است.

“مایکل بلومبرگ” شهردار سابق نیویورک و نهمین فرد ثروتمند دنیا با بیش از ۶۲ میلیارد دلار ثروت در صدر نامزدهای پرهزینه تبلیغات قرار دارد. او تاکنون ۳۶۳ میلیون دلار از ثروت شخصی خود هزینه تبلیغات و آگهی‌های تلویزیونی و فضای دیجیتال کرده است.

برآوردی از میزان هزینه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا برای روز رای گیری انتخابات مقدماتی “سه شنبه بزرگ ” در ماه مارس امسال

بلومبرگ همچنین در حاشیه گردهمایی‌های انتخاباتی خود غذا و نوشیدنی رایگان می‌دهد و به هر عضو فعال در ستاد انتخاباتی خود ۱ گوشی آیفون ۱۱ و ۱ “مکبوک پرو” هدیه می‌کند.

توزیع غذا و نوشیدنی رایگان در حاشیه گردهمایی انتخاباتی مایکل بلومبرگ

نامزدهای انتخابات 2020 آمریکا چقدر هزینه تبلیغات می‌کنند؟

بر اساس گزارش “اِ مارکتر” بیشترین حجم از تبلیغات نامزدهای انتخاباتی به سمت شبکه‌های تلویزیونی و کابلی می‌رود. نکته اینکه رسانه تلویزیون غالبا منبع اصلی دریافت اطلاعات افراد سالمندتر در آمریکاست و هزینه زیاد نامزدها در این رسانه  ناشی از این است که احتمالا برنامه‌ریزان ستاد انتخاباتی نامزدها بر این باروند که تعیین‌کننده اصلی نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نه جوانان، بلکه افراد میانسال و سالمند خواهد بود.

در زمینه تبلیغات دیجیتال (فضای وب) نیز نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا فعال هستند. برآوردها حاکی است در انتخابات ۲۰۲۰ تبلیغات دیجیتال ۱٫۳۴ میلیارد دلار را به خود اختصاص خواهد داد که از این میان شبکه “فیسبوک” که محبوب‌ترین شبکه اجتماعی آمریکایی هاست نزدیک به ۶۰ درصد از این آگهی‌ها را با درآمد حدود ۸۰۰ میلیون دلاری جذب خواهد کرد.

خرج تبلیغات انتخاباتی

 دومین منبع تبلیغات دیجیتال در آمریکا وب سایت “گوگل” است که تخمین زده می‌شود بیش از ۱۸ درصد از آگهی‌های تبلیغاتی نامزدها از طریق شبکه “یوتیوب” جذب کند و ۲۲ درصد بقیه نیز در سایر “پلتفرم” های دیجبتال هزینه خواهد شد.

بیبشتر بخوانید:

“رقیب میلیاردر” وارد صحنه رقابت با ترامپ شد

نامزد انتخابات آمریکا: همه پولم را برای خلاص شدن از شر ترامپ خرج می‌کنم

ثروت ۸ نامزد مطرح انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا چقدر است؟

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.