کدخبر : 6907
سه‌شنبه 24 آوریل 2018 - 15:28
فاقددیدگاه
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام:

نظام آموزشی ما بزرگترین جفا را در حق کار و کارگر انجام داده است

براساس بررسی های صورت گرفته از شرکت های فعال در منطقه مهران، 31 درصد افراد شاغل در میادین سروک و آذر، بومی و 69 درصد غیربومی هستند که این امر نمی تواند برای ما خوشحال کننده باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار داشت: تولیدات نظام آموزش و پرورش ما بی اثر است و هر چه می کشیم از این نظام آموزش و پرورش است و باید تغییر کند. وی گفت: نظام آموزشی ما نتوانسته است نیروهای ماهر، خلاق و فعال برای جذب در فرصت های شغلی تربیت نماید و این  بزرگترین جفا در حق کار و کارگر محسوب می شود.

به گزارش جامک: “شکرالله شیرخانی” در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفت کار و کارگر گفت: در برخی استان ها روابط بین کارگر و کارفرما همسو و در یک جهت می باشد این در حالی است که در استان ایلام هنوز براساس تفکرات کهنه و قدیمی دهه ۴۰، رابطه کارگر و کارفرما تقابلی است. وی ادامه داد: بایستی همه تلاش کنند شیوه رفتاری این دو عنصر تاثیر گذار در امر تولید، به رابطه تعاملی تبدیل شود.

این مسئول با اشاره به آمار نرخ بیکاری در استان ها خاطر نشان کرد: مرجع رسمی آمار بیکاری اعلام شده در ایلام مرکز آمار ایران است. شاخص های تعریف شده برای سنجش میزان افراد شاغل در سطح کشور یکسان می باشد بنابراین براساس همین شاخص ها، نرخ بیکاری استان ایلام در سال ۹۵ میزان ۱۱٫۶ درصد بود که در پاییز گذشته تک رقمی شده و به ۹٫۶ درصد رسید.

مهندس شیرخانی ادامه داد: شاید همه شما همانند من این نرخ اعلام شده را قبول نداشته باشید ولی این شاخص ها برای کل کشور یکسان است. وی یادآور شد: سهم استان ایلام در سال گذشته در حوزه اشتغالزایی ۹ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه در هفته کار و کارگر که از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه نامگذاری شده است، باید از انجام کارهای تکراری، روتین و بدون هدف که عموما به تشکیل همایش ها و جلسات تبلیغاتی منجر می شود، پرهیز کنیم و سعی شود با تمام وجود در جهت احیاء جایگاه اجتماعی کارگر و تقویت نقش کارفرمایان تلاش نماییم.

وی با اشاره به اینکه شآن و کرامت انسان‌ها باید متناسب با اثربخشی آنها در جامعه باشد، افزود: جامعه کارگری ما باید جامعه‌ای قدرتمند از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی باشد.

مهندس شیرخانی با اشاره به حواشی ایجاد شده در سفر دکتر ربیعی به استان اظهار داشت: سفر آقای وزیر به ایلام شش روز قبل به استاندار و نمایندگان اطلاع دادیم و وقتی قطعی شد خود وزیر با استاندار تماس گرفت. وی ادامه داد رابطه دکتر ربیعی و استاندار یک رابطه دوستانه بوده و زمان حضور وزیر در ایلام، چون استاندار برنامه سفر به ایوان را داشتند خود آقای ربیعی به مهندس سلیمانی گفتند که در جمع مردم شهرستان ایوان حاضر شود و برنامه دیدار با آنان که از پیش تعیین و برنامه ریزی شده است لغو نکنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: حضور دکتر ربیعی به ایلام نتایج خوبی داشت زیرا در جریان این سفر ۷۴۰ میلیارد تومان منابع از محل تسهیلات روستایی و فراگیر برای بنگاههای اقتصادی استان در نظر گرفته شد.

شیرخانی به چالش اساسی پایان یافتن پروژه های حوزه نفت و گاز و بیکار شدن تعداد زیادی از نیروهای شاغل در این پروژه ها پرداخت و خاطر نشان کرد: براساس بررسی های صورت گرفته از شرکت های فعال در منطقه مهران، ۳۱  درصد افراد شاغل در میادین سروک و آذر، بومی و ۶۹ درصد غیربومی هستند که این امر نمی تواند برای ما خوشحال کننده باشد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.