کدخبر : 5945
چهارشنبه 28 ژوئن 2017 - 12:50
فاقددیدگاه

تشدید نظارت بر مراکز عرضه میوه و اقلام پرمصرف مردم در ایلام

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از تشدید نظارت بر مراکز عرضه میوه و اقلام پرمصرف مردم خبر داد و گفت: نظارت مستمر با اولویت میوه، نان، مرغ و گوشت به صورت روزانه و مستمر تداوم می‌یابد.

مهندس «یارالله نصیری» با بیان اینکه بررسی‌های میدانی بازرسان سازمان از مراکز عرضه میوه و تره‌بار نشان می‌دهد واحدهایی که اقلام مورد نیاز مردم را بدون برچسب قیمت عرضه می‌کنند بین ۲۰ تا ۳۰ درصد گرانتر می‌فروشند از مردم خواست از این گونه واحدها که نسبت به رعایت حقوق مصرف کنندگان بی توجه هستند، خرید نکنند.

نصیری با اشاره به اهمیت تامین و پخت نان با کیفیت و سالم توسط خبازی‌ها برای شهروندان، اضافه کرد: با هدف جلوگیری از کم‌فروشی و بالا بردن کیفیت و براساس برنامه زمانبندی شده آخرین وضعیت نانوایی‌ها به صورت روزانه پایش می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ادامه داد: علاوه بر نظارت‌های محسوس در قالب گروه‌های نامحسوس نیز واحدهای خبازی که از محل سهمیه آرد دولتی پخت می‌کنند مورد بازرسی‌های قرار می‌گیرند و در صورت مشاهده هرگونه فروش آرد سهمیه‌ای و محرز شدن تخلف آنان، با صاحبان این واحدها برابر قانون برخورد می‌شود .

وی با اشاره به خطرات و آسیب‌های جدی استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز برای عمل آوری سریع خمیر توسط برخی خبازی‌ها، عنوان کرد: در این گونه موارد که با سلامت مردم مرتبط است جای هیچ گونه مسامحه و اغماض وجود ندارد و در صورت مشاهده و اثبات تخلف علاوه بر جلوگیری از ادامه فعالیت آنها برابر قانون نیز با آنان برخورد شدید صورت می‌گیرد .

نصیری با بیان اینکه وظیفه داریم از حقوق مصرف کنندگان دفاع کنیم و خوشبختانه قوانین موجود مراتب برخورد با متخلفین را به صورت شفاف بیان داشته است، ادامه داد: واحدهای صنفی که به دلایل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و … دوبار مشمول جریمه نقدی می‌شوند در صورت تکرار برای بار سوم، آن واحد برای مدت مشخصی پلمپ خواهد شد .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از همه شهروندان خواست تخلفات گرانفروشی، کم فروشی، قاچاق کالا، تقلب واحدهای صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.