کدخبر : 5755
یکشنبه 23 آوریل 2017 - 15:12
فاقددیدگاه
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام

تحقق شعار اقتصاد مقاومتی نیازمند مردمی شدن است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تحقق شعار سال را نیازمند مردمی شدن دانست و گفت: رسانه ها می توانند با استفاده از تاثیری گذاری بر افکار عمومی در تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق کسب و کار و ایجاد فرصت های شغلی نقش موثری ایفا نمایند.

به گزارش جامک، علیرضا زرگوش در جمع نمایندگان رسانه های گروهی استان اظهار داشت: در شرایط موجود مساله رشد اقتصادی، خروج از رکود، رونق تولید، ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری به دغدغه اصلی همه مسوولین نظام تبدیل شده است و  تک تک افراد جامعه وظیفه دارند برای رسیدن به توسعه پایدار تلاش کنند.

این مسوول اضافه کرد: هم اکنون بخش زیادی از صنایع تولیدی کشور با رکود مواجه بوده و صاحبان رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی به موقع و شفاف سازی فرایند امور  در جهت فرهنگ سازی و تبلیغ محصولات تولیدی داخل کشور در شکل گیری رونق اقتصادی نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به رسالت مهم حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای رشد اقتصادی و توسعه کشور ادامه داد: تنظیم روابط کارگر و کارفرما و بررسی رفع مشکلات این دوقشر در کمترین زمان ممکن تاثیر مهمی در پویایی ظرفیت های کسب و کار دارند.

زرگوش یادآور شد: شعب بدوی و تجدید نظر دادگاه های رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی استان از نظر مدت زمان رسیدگی به پرونده ها و نیز کمیت و کیفیت این کار در میان استان های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: رسیدگی به درخواست ها و دادخواست ها در مراجع بدوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام هشت روز و تجدید نظر ۱۶ روز است که این زمان در مقایسه با میانگین کشوری کمتر است و ایلام در جایگاه نخست قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: ۱۹۶۰ دادخواست دعاوی کارگری و کارفرمایی سال گذشته در مراجع بدوی و تجدید استان رسیدگی و منجر به صدور حکم شد ضمن اینکه در این مدت با همکاری و هم افزایی هیات سازشی ۱۷٫۶ درصد دعاوی در هیات های بدوی منجر به سازش بین طرفین دعوا شده است.

 

زرگوش یادآور شد: در حوزه مردمی سازی و ایجاد تشکل های کارگری و کار فرمایی در استان با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سال گذشته ۹ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان راه اندازی فعال شد که با احتساب آنها شمار این تشکل ها به ۱۶۰ تشکل افزایش یافت.

وی ادامه داد: هفت هزار و ۵۰۰ بازرسی در راستای وظایف و ماموریت های این دستگاه اجرایی به هدف اطمینان از میزان و نحوه پرداخت حقوق و دستمزد و هم چنین رعایت شرایط کار و بهداشت، سال ۹۵ از واحدهای تولیدی، خدماتی و تعاونی استان ایلام انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یکی دیگر از وظایف و رسالت های این دستگاه را بررسی مشاغل سخت و زیان آور اعلام کرد و افزود: ۱۱۶۴ درخواست رسیدگی و بررسی مشاغل سخت و زیان آور تحویل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان شد که در کمیته های بدوی و تجدید نظر مورد بررسی و صدور رای قرار گرفت.

زرگوش اظهار کرد: در مقوله حمایت از کارگر در زمانی که بنا به عوامل و شرایطی از کار جدا و منفک می شود، سال گذشته ۶۹۱ مورد حقوق و مستمری برای این گونه افراد در استان برقرار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: ۷۸ تعاونی جدید در بخش های گوناگون با یک هزار و ۵۷ عضو سال ۹۵ در استان راه اندازی و فعال شد که با احتساب آنها، تعداد تعاونی های موجود به نزدیک به دو هزار مورد افزایش یافت. وی اضافه کرد: یک هزار و ۵۰۰ تعاونی در حوزه های گوناگون تولیدی، خدماتی و توزیعی اکنون در استان ایلام فعال است که خدمات لازم را به جامعه هدف ارائه می کند.

مهندس زرگوش در پایان رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل و تلاش برای تامین منابع مالی و رفع مشکلات آنها از طریق کارگروه های تخصصی استان بخشی دیگری از فعالیت ها و تلاش پیگیری این مجموعه عنوان نمود.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت به عنوان هفته کار و کارگز نامگذاری شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.