کدخبر : 5075
یکشنبه 25 دسامبر 2016 - 14:53
فاقددیدگاه

دولت در حل مسائل آموزش‌وپرورش گام‌های بلندی برداشته است

فرماندار ایوان گفت: دولت تدبیر و امید علیرغم تحریم‌های ظالمانه و مشکلات اقتصادی موجود، در همه زمینه‌ها ازجمله مسائل آموزش‌وپرورش و ریشه‌کنی بی‌سوادی گام‌های بلند و امیدوارکننده‌ای برداشته است.

 «معروف بسطامی» در جلسات شورای آموزش‌وپرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان ایوان، با تقدیر از همه‌کسانی که درراه ریشه‌کنی بی‌سوادی و ارتقاء سطح تعلیم و تربیت و دانش و آگاهی فرزندان این خطه تلاش می‌کنند، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش دستگاه عظیمی است که با جامعه هدف کثیری، ارتباط آموزشی و کاری دارد و با توجه به تنگناهای اقتصادی و شرایط موجود دولت به‌تنهایی قادر به تأمین هزینه‌های این دستگاه نیست و باید مردم و دولت دست‌به‌دست هم داده و با ایجاد تعامل و تشریک‌مساعی لازم بین مردم و مسئولین، مشکلات موجود را از سر راه برداشت.

وی تشکیل نهضت سوادآموزی به‌فرمان امام راحل (ره) را یک انقلاب بزرگ برای ریشه‌کنی بی‌سوادی و نشانی دیگر از درایت و ژرف‌اندیشی آن بزرگوار در همه مسائل جامعه خواند و گفت: میزان باسوادی قبل از پیروزی انقلاب ۳۰ درصد بود درحالی‌که هم‌اکنون این میزان به بالای ۹۵ درصد رسیده و در این شهرستان خوشبختانه در بین افراد ۱۰ تا ۴۹ سال این رقم به صددرصد رسیده است.

بسطامی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید علیرغم تحریم‌های ظالمانه و مشکلات اقتصادی موجود، در همه زمینه‌ها ازجمله مسائل آموزش‌وپرورش و ریشه‌کنی بی‌سوادی گام‌های بلند و امیدوارکننده‌ای برداشته و برخلاف تفکر و تصور عده‌ای که عین آب خوردن دروغ می‌گویند و از خدا هم ترسی ندارند، کمر همت به رفع مشکلات معیشتی و ارتقاء سطح زندگی مردم بسته است.

فرماندار ایوان ادامه داد: اشاعه تهمت، دروغ و تخریب و سیاه نمایی در رابطه با خدمات دولت، دردی از دردهای مردم را دوا نمی‌کند و آن‌هایی که بدون داشتن شناخت کافی، دلایل و مدارک مستند، مطالبی غیرواقعی را اشاعه می‌دهند و در کارهایی که اطلاع صحیح و تجربه و تخصصی ندارند اعلام نظر می‌کنند، باعث ایجاد هزینه برای شهرستان می‌شوند و با انتشار بعضی اخبار کذب و ناصحیح به شهرستان، استان و نظام صدمه و ضرر می‌رسانند.

وی ادامه داد: ایجاد فضای متشنج هیچ‌گونه سودی برای شهرستان ندارد و انتظار داریم همه مسئولین شهرستان با دلسوزی و تلاش لازم درراه رفع مشکلات شهرستان بکوشند.

«علی‌عباس شفیعی» معاون سوادآموزی استان ایلام، شهرستان ایوان را یکی از شهرستان‌های موفق و برتر در سطح استان و کشور در رابطه با ریشه‌کنی بی‌سوادی خواند و این امر را ناشی از تلاش و حمایت فرماندار و برنامه‌ریزی و مدیریت درست دیگر متصدیان دانست.

منبع: ایسنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.