کدخبر : 4467
سه‌شنبه 18 اکتبر 2016 - 15:01
فاقددیدگاه

دزدان با شخصیت و سرقت های بی دردسر

پایگاه خبری جامک- مهدی کاکاخانی :

بعضی ها فکر می کنند فقط دست بردن در جیب مردم و برداشتن پول نقد دزدی حساب می شود. یا این که دزد کسی است که شبانگاه به دور از چشم مردم ضبط و صوت خودروی پارک شده در کنج یک دیوار تاریک را یکجا کنده و از منطقه متواری شود.

اما واقعیت این طور نیست با پیشرفت علم و شکل گیری رفتارهای نوین، برخی ناهنجاری های اجتماعی در جامعه شکل می گیرند که نیازمند کنترل و آگاه سازی مناسب می باشند.

به عنوان مثال؛ اخیرا یک نوع دزدی باب شده که عموما سارق یا سارقین در گروه های سنی نوجوان و جوانان قرار دارند. تفاوت این نوع سرقت با سایرین در آن است که بعد از این عمل فرد به هیچ وجه دچار وجدان درد نشده و اثرات و عواقب زیانبار خوردن لقمه حرام هم شامل حال او نمی شود.

از نکات برجسته این نوع سرقت این است که والدین سارق وقتی فرزندشان عملیات نفوذ و برداشت را به سرانجام می رساند؛ با غرور و شعف وصف ناپذیری آن را از مولفه های هوش و نبوغ بالای فرزند خویش می دانند.

از خصوصیات دیگر این دستبرد آن است که کالای سرقتی نه رنگ دارد، نه بوی خاصی و نه قابل لمس است. برای دسترسی به آن هم نیاز به کلید، سیم مفتول، سنجاق،‌ اره مویی، دیلم، همدست سوار بر موتورسیکلت و امثالهم نمی باشد. فقط کافی است یک نرم افزار قفل شکن روی گوشی همراه نصب نموده و با یک جستجوی ساده سرویس WI-FI های فعال همسایه ها را پیدا کنید. آنوقت خود نرم افزار زحمت رمزگشایی وبرداشت از اینترنت همسایه را کشیده و به همین راحتی سارق محترم به عضوی فعال و شهروندی متمدن از جمعیت میلیاردی دهکده جهانی تبدیل خواهد شد.

بدون شک بیشتر جوانان و نوجوانانی که دست به این اقدام می زنند از حرام بودن این کار مطلع نیستند و حتی برخی از والدین همین افراد نیز از آثار و تبعات این رفتار ناپسند فرزند خود آگاهی ندارند بنابراین  لازم است علاوه بر سازمان های فرهنگی و رسانه ها جمعی در راستای آگاه سازی افراد جامعه تلاش کنند، وزارت آموزش و پرورش نیز در قالب بسته های فرهنگی و آموزشی نسبت به هوشیاری دانش آموزان و حتی خانواده های دانش آموز در جهت آموزش شیوه های مناسب و حلال استفاده از فناوری های نوین اقدام اساسی صورت گیرد.

ذکر این نکته هم ضروری است، تا زمانی که شرکت های ارائه دهنده سرویس های اینترنتی و اپراتورهای تلفن همراه به عنوان شخصیت های حقوقی که به الفبای قانون و شرع نیز آشنا می باشند اقدام به کم فروشی یا برداشت غیر قانونی از حجم اینترنت فروخته شده به مشتریان را می نمایند، دستبرد یک نوجوان یا جوان خام کم تجربه به اینترنت همسایه نمی تواند فعل ناپسند و ناشایستی قلمداد شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.