کدخبر : 3580
دوشنبه 22 آگوست 2016 - 11:38
فاقددیدگاه

فعالیت های توسعه ای کشور در زمان جنگ هم تعطیل نشد

استاندار ایلام در جمع نمایندگان رسانه های گروهی اظهار داشت: از آغاز نظام جمهوری اسلامی تاکنون مبنای کار بر محور رشد و آبادانی کشور بوده و حتی جنگ تحمیلی هم باعث نشد که فعالیت های توسعه ای و پیشرفت در این کشور با اختلال همراه شود.

به گزارش جامک  محمدرضا مروارید شامگاه یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: همه دولت های نظام جمهوری اسلامی منشا خدمات ارزشمندی بوده اند که هر کدام بایستی در ظرف زمانی و شرایط خاص خود مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند.

وی ادامه داد: استان ایلام که به صورت مستقیم هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بود، مردمانش با قاطعیت از این آب و خاک دفاع کردند و برای دست یابی به قله های پیشرفت و توسعه، همگام با برنامه ها و اقدامات دولت ها با انگیزه و شور فراوان در همه ی عرصه ها حضوری تاثیرگذار داشته اند.

نماینده ارشد دولت یازدهم در استان با اشاره به تحقق یکی از برنامه های ارزشمند دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: در سایه تلاش و درایت هوشمندانه تیم مذاکره کننده هسته ای که مورد وثوق و حمایت مقام معظم رهبری و سران نظام نیز بودند؛‌ یکی از تاریخی ترین پرونده های حقوقی در سطح مجامع بین المللی به نحوی به سرانجام رسید که علاوه بر عزت آفرینی، حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را برای ملت ایران تثبت شد.

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در حوزه استان ایلام اضافه کرد: در آستانه گرامیدشت آخرین هفته دولت تدبیر و امید می توان ادعا داشت که تمام پروژه های عمرانی و خدماتی این استان تعیین تکلیف شده و هیچ طرح اجرا نشده ای در استان وجود ندارد.

وی بیان داشت: در طول سه سال گذشته تلاش های موثری برای تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام و در دست اجرای استان صورت گرفت و به جرات می توان گفت هم اکنون هیچ طرحی در استان که رها شده باشد یا اجرایی نشده باشد وجود ندارد.

به گفته وی، تنها در بحث اتصال استان ایلام به شبکه راه آهن سراسری مشکلاتی ایجاد شده بود که با رایزنی های گسترده با قرارگاه خاتم الانبیاء راهکار اساسی برای این مهم نیز پیش بینی شده است.

استاندار ایلام با اشاره به اعتبارات عمرانی اختصاص یافته در طی سنوات قبل افزود: میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استان در سال ۹۱ تنها ۱۳ درصد بود که در سال ۹۲ این مقدار به ۳۸ درصد رسید و در سال ۹۳ بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص یافت که ۹۵ درصد این اعتبار تخصیص یافت که اختصاص  این میزان اعتبار عمرانی در تاریخ استان یک رکورد محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: با توجه به کاهش قابل توجه میزان درآمدهای نفتی اما در سال ۹۲ تمامی پروژه های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان به اتمام رسید. وی اضافه کرد: در جریان سفر سال ۹۳ هیات دولت به استان  ۳۶ طرح جدید تعریف شد و به تصویب رسید این در حالی است که رویکرد دولت تدبیر و امید بدین صورت است که ابتدا برای تامین اعتبار اقدام می شود سپس با تصویب طرح های پیشنهادی موافقت می گردد بنابراین شک نداریم که این تعداد طرح جدید به سرانجام خواهند رسید.

مروارید به تخصیص منابع قابل توجه ای به بخش کشاورزی استان اشاره و یادآور شد: اختصاص ۲۷ هزار میلیارد ریال برای توسعه بخش کشاورزی استان که در نتیجه رایزنی های گسترده با وزرای نیرو و جهاد کشاورزی صورت گرفت از موفقیت های مسئولان استان در طی سه سال اخیر بوده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از طرح سامانه گرمسیری و اجرای ۱۴ ایستگاه پمپاژ سطح زیرکشت اراضی آبی استان به حدود ۲۰۰ هزار هکتار افزایش خواهد یافت که انقلاب بزرگ در تولید محصولات کشاورزی و رونق اشتغالزایی در این بخش ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ۱۲۰ روستای استان برای تامین آب با مشکل روبرو هستند که از محل صندوق توسعه ملی تا پایان سال آینده زمینه آبرسانی به ۱۰۰ روستا فراهم خواهد شد. استاندار ایلام همچنین از تخصیص ۸۰ میلیون متر مکعب آب از سد چناره خبر داد که می تواند در آبی کردن زمینه های کشاورزی منطقه بسیار تاثیرگزار باشد.

مروارید به روند جذب سرمایه از محل منابع خارجی در حوزه نفت و گاز پرداخت و بیان داشت:  بعد از دیدار سفیر اتریش از استان شرکت های اتریشی خواهان سرمایه گذاری برای توسعه میدان نفتی چنگوله هستند که امیدواریم با تعیین تکلیف قراردادهای نفتی در مجلس شاهد اجرایی شدن آن باشیم. استاندار ایلام در ادامه از انعقاد قرارداد احداث پتروشیمی مهران توسط چینی ها خبر داد.

وی اظهار کرد: وجود میادین نفتی آذر و چنگوله از مزیت های استان در حوزه انرژی است و با توجه به سرمایه گذاری وزارت نفت برای برداشت از این میادین تا آبان ماه برداشت ۳۵ هزار بشکه نفت از میدان آذر آغاز خواهد شد و در صورت بهره برداری نهایی از این میادین روزانه ۱۳۰ هزار بشکه نفت از این مناطق برداشت خواهد شد.

مهندس مروارید در خصوص تکمیل زیرساخت های مناسب برای تسهیل در امور برگزاری مراسم اربعین امسال گفت: افزایش پنهای جاده ایلام به مهران و حذف نقاط حادثه خیر از برنامه‌های در دست اقدام است. وی  تصریح کرد: جاده حمیل به سمت ایلام در حال دو بانده شدن است که با همراهی و همکاری مسوولان استان کرمانشاه سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در حوزه استان کرمانشاه هزینه شده است. استاندار ایلام بیان داشت: مسیر حمیل به سمت ایلام در حال حاضر به صورت دو طرفه بوده و براساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال های آتی به آزادراه تبدیل خواهد شد و برای عملیاتی شدن این مهم رایزنی هایی اساسی با با شرکت های داخلی صورت گرفته است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.