کدخبر : 3568
شنبه 20 آگوست 2016 - 11:07
فاقددیدگاه

فراهم شدن تجهیزات لازم در ایلام برای پذیرایی شبانه‌ از ۱۵۰ هزار زائر اربعین؛ تاکنون

معاون استاندار ایلام از فراهم شدن تجهیزات لازم برای اسکان و پذیرایی شبانه از ۱۵۰ هزار زائر در ایام اربعین خبر داد.

دکتر «حشمت اله عسگری» در نشست کمیته پشتیبانی ستاد اربعین اظهار کرد: با فراهم شدن تمهیدات لازم درصدد هستیم تا به منظور ارائه خدمات مطلوب و مناسب به زائران حسینی امکان اسکان و پذیرایی از زائران به تعداد ۱۵۰ هزار نفر در شبانه‌روز انجام دهیم.

وی افزود: اقدامات به منظور تأمین انبار، ماشین یخچال دار، نانوایی سیار، تأمین آرد و نان و همچنین جذب کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط ستاد مردمی اربعین و با همکاری و همراهی استان‌ها معین و سایر استان‌ها و نهادها، خیرین، مؤسسات مالی و …در دست اقدام است.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: اکنون بانک اطلاعاتی از تجهیزات ترابری زمینی و هوایی توسط این کمیته تشکیل‌شده و در حال ثبت اطلاعات تکمیلی در خصوص امکان برخورداری از ماشین‌آلات، تانکر آب، موتورسیکلت، آمبولانس، مینی‌بوس، اتوبوس و خودروهای سواری هستیم.

عسگری از طراحی و تهیه موکب‌هایی با سازه‌های متحدالشکل و آرم مشخص در مسیرهای منتهی به شهر مهران خبر داد و گفت: منابع مالی موردنیاز برای تهیه و استقرار این موکب در مسیرهای حمیل- ایلام- ایوان – چرداول و دهلران و مهران تأمین‌شده است.

وی از شناسایی و جانمایی پنج نقطه برای فعالیت اقتصادی و معیشتی افراد خبر داد و گفت: افرادی که مایل به انجام فعالیت اقتصادی و درآمدزایی هستند می‌توانند در این مکان‌ها متقاضی شوند.

معاون استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد با تلاش و همکاری همه اعضای کمیته پشتیبانی و سایر فعالان در ستاد اربعین استان خدماتی در خور شأن و رضایت زائران اباعبدالله (ع) در استان به زائران ارائه شود.

در ایام اربعین سالانه بیش از دو میلیون نفر زائر از سراسر کشور از طریق مرز بین‌المللی مهران به دلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا مراکز مذهبی عراق تردد دارند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.