کدخبر : 3541
پنج‌شنبه 18 آگوست 2016 - 15:06
فاقددیدگاه

فرماندار ایلام از تلاش سه ساله دولت یازدهم با رسانه ها سخن گفت

فرماندار ایلام در جمع رسانه های استان از تلاش دولت یازدهم برای رونق و آبادانی شهرستان ایلام خبر داد.

“ناصر خوش خبر” اظهار داشت: در هفته دولت امسال ۳۶ پروژه زیرساختی و توسعه ای به ارزش ۵۵۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغالزایی ۶۵ نفر در حوزه شهرستان ایلام کلنگ زنی یا افتتاح می شوند.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع به فعالیت دولت تدبیر و امید بالغ بر ۵۰۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و سایر منابع برای ایجاد پروژه های زیرساختی، فرهنگی، ورزشی و اشتغالزایی هزینه شده است.

فرماندار ایلام اضافه کرد: از این میزان منابع ؛ «۲۸۰۰ میلیارد ریال» در بخش نفت و گاز برای پروژه های واحد الفین و طرح شیرین سازی میعانات گازی، «۲۸۳ میلیارد ریال» در بخش آموزش برای تکمیل کتابخانه مرکزی ایلام، احداث دانشکده کشاورزی ایلام و احداث چند باب مدرسه، «۱۴۱ میلیارد ریال» در حوزه امورقضایی، «۴۳۶ میلیارد ریال» در بخش بهداشت ودرمان مربوط به پروژه های احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی ایلام، بلوک c بیمارستان امام خمینی، احداث ساختمان کلینیک ویژه بیمارستان شهید مصطفی خمینی، توسعه بخش CSR- بیمارستان امام خمینی (ره)-تعمیر و بهسازی بخش ICU ، مرکز تشخیص و غربالگری سرطان و کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی؛ «۳۲۱ میلیارد ریال» در بخش آب شرب و فاضلاب شهری برای افزایش ظرفیت ایستگاه های پمپاژ تامین آب شرب شهر ایلام، اجرای پروژه اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب، اجرای پروژه شبکه جمع آوری و انشعابات خانگی فاضلاب «۹۵۹ میلیارد ریال» در بخش عمران و شهرسازی، «۲۴۵ میلیارد ریال» در بخش ورزش و تربیت بدنی، «۸۴۱ میلیارد ریال» در حوزه خدمات رسانی و بهسازی فضای محیطی روستاها، «۱۰۲ میلیارد ریال» در حوزه توسعه زیرساخت های فرهنگ و هنر، «۵۸۳ میلیارد ریال» هم در بخش حمل و نقل و توسعه راههای مواصلاتی شهری و روستایی هزینه شده است.

دکتر خوش خبر ادامه داد: در این مدت به بخش نرم افزاری نیز توجهات ویژه ای شده است. وی به صدور مجوز احزاب وتشکل های غیر دولتی اشاره و بیان داشت: تاکنون بیش از ۳۰ تشکل مردم نهاد در حوزه امور بانوان، محیط زیست، علمی فرهنگی و ….، موفق به دریافت مجوز فعالیت شده اند که آمار قابل توجه ای است.

فرماندار ایلام به یکی از اقدامات مناسب دولت یازدهم اشاره و اظهار نمود: پایان دادن به دغدغه چندین ساله همشهریان معاود عراقی که تاکنون موفق به دریافت شناسنامه ایرانی نشده اند کار برزگ و قابل توجه ای است که موجب امیدآفرینی و ایجاد نشاط در خانواده های این افراد شده است.

وی در این خصوص اظهار داشت: جمعیت زیادی از معاودین عراقی که از زمان بازگشت به ایران تاکنون موفق به دریافت شناسنامه نشده اند در حال دریافت شناسنامه ایرانی هستند. وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری بیش از ۴۵۴ فقره شناسنامه برای این افراد صادر شده است و در ادامه به فراخور و پس از طی فرایند امور نسبت به صدور شناسنامه برای سایر واجدین اقدام می شود.

“خوش خبر” به وضعیت اجتماعی و فرهنگی شهرستان ایلام پرداخت و بیان داشت: در طی سه سال اخیر نرخ جرائمی مانند سرقت مسلحانه، قتل عمد، نزاع دسته جمعی رشد منفی داشته است اما خودکشی ناموفق و همچنین درگیری های فردی افزایش داشته که در این حوزه نیازمند فرهنگ سازی بیشتر می باشیم.

این مسوول با توجه به وضعیت ایجاد شده در مدیریت شهری ایلام و موضوعات مطرح شده در سطح افکار عمومی حول محور شهرداری و شورای شهر ایلام ادامه داد: شورای اسلامی یکی از ضرورت های جامعه مدنی است و همه ی ما بایستی تلاش کنیم نگاه شورایی و انجام فعالیت گروهی در سطح نهادهای اجتماعی و فرهنگی جامعه نهادینه شود.

وی نقش رسانه های گروهی در جهت دهی و سوق دادن افراد برای انتخاب نمایندگان شایسته در شورای اسلامی شهرها و روستاها بسیار با اهمیت دانست و بیان داشت: اگر نگاه به نمایندگی شوراها، مبتنی بر کسب درآمد و یا دستیابی به پایگاهی برای پیشبرد اهداف فردی باشد، نتیجه ی قابل قبول و مناسبی برای مردم در پی نخواهد داشت، بنابراین بایستی فرهنگ سازی شود تا کسانی که در صدد پذیرش این مسوولیت هستند قبل از آن انگیزه های خدمت رسانی به مردم و از خودگذشتگی ها را در وجود خود تقویت کنند.

وی فضای مبلمان شهری ایلام را نیازمند توجه و کار بیشتر دانست و اضافه کرد: در حوزه مدیریت شهری برای ایجاد محیط بانشاط و آرام از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد و در این راستا اجازه نخواهیم داد کسانی با عدول از قانون، از طریق سد معبر، ایجاد بی نظمی و مزاحمت برای شهروندان را به یک رویه عادی تبدیل نمایند.

در پایان این نشست؛ از پروژه تعریض خیابان آیت الله حیدری، پروژه بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی «بانه جاو» طرح های حوزه شهرداری، پارک جنگلی بلوط بازدید به عمل آمد و با اهداء لوح تقدیر از فعالان رسانه ای شهرستان تجلیل به عمل آمد.

فرماندار4

 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.