کدخبر : 3359
چهارشنبه 27 جولای 2016 - 12:14
فاقددیدگاه

ایجاد شهرک های صنعتی در استان گامی مهم در جهت توسعه است

استاندار ایلام در دیدار با معاون عمرانی و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: گسترش صنایع پایین دستی و ایجاد شهرک های صنعتی و شرکت های پتروشیمی در استان گامی مهم در جهت توسعه است.
به گزارش جامک به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در دیدار با مهندس محمدزاده معاون عمرانی و محیط زیست و مهندس عابدینی مدیر امور شهرک و نواحی صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: منابع غنی و مواد اولیه موجود در استان شرایط را برای توسعه صنایع تبدیلی فراهم کرده بطوریکه می توان علاوه بر نیازهای داخلی، صادرات محصولات به کشورهای دیگر را هم در دستور کار قرار داد.
وی با بیان اینکه این استان دارای پتانسیل های خوبی در توسعه صنایع پتروشیمی است، تاکید کرد: همت و تلاش بخش خصوصی کارآمد می تواند استان را در وضعیت مطلوب و ویژه اقتصادی قرار دهد.
در این نشست که آخرین وضعیت شهرک صنعتی شماره ۲ ایلام و چگونگی تامین زیرساخت ها و پروژه های عمرانی شهرک ها و نواحی صنعتی استان بررسی شد، استاندار ایلام بر همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی، حل مشکلات و رفع موانع اجرای طرح های صنعتی در استان تاکید کرد.
محمدرضا مروارید بیان کرد: راه اندازی این شهرک در مجاورت پتروشیمی ایلام در اینده منطقه تاثیرگذار خواهد بود و می تواند زمینه ایجاد اشتغال جوانان و توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی را فراهم آورد.
معاون عمرانی و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز در این دیدار ابراز داشت: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های استانها ، فعالیت ما در حوزه های کمک های مالی ، راه اندازی مجتمع های کارگاهی ، مراکز رشد، شهرک های صنعتی و شهرک های فناوری با هدف استقرار و توسعه صنعت، ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری است
وی افزود: فراهم نمودن بستر های لازم برای توسعه صنعت در استان نیاز ضروری ماست
مهندس محمدزاده با بیان اینکه در ایلام ۳۸۵ هکتار زمین صنعتی داریم که از این میزان ۱۶۰ هکتاردر ۱۴ نقطه برای توسعه شهرک ها و صنعت واگذار کرده ایم، گفت: ما هم مسائل زیست محیطی را رعایت کرده و هم تلاش داریک کمترین آسیب به منابع طبیعی برسد و در این راستا بیش از ۸ هزار هکتار فضای سبز نیز ایجاد نموده ایم.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان نیز در این نشست بیان کرد: ۷۵ هکتار زمین خریداری شده که برآورد اولیه ارزش آن ۱۵ میلیارد تومان است.
مرتضی دارایی گفت: امکان ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنایع پایین‌دستی در تمام نقاط کشور؛ برخلاف صنایع بالادستی که به دلیل نیاز بالا به مواد اولیه و حجم سرمایه‌گذاری بالا و همچنین دسترسی به بازارهای جهانی، فقط باید در کنار ذخایر هیدروکربوری یا دریا ایجاد شوند، توجیه اقتصادی دارد.
لازم به ذکر است که استاندار ایلام در پایان این دیدار از محل احداث شهرک صنعتی شماره ۲ ایلام بازدید کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.