کدخبر : 3070
سه‌شنبه 5 جولای 2016 - 15:50
فاقددیدگاه

خانم معاون: راست گفته اند؛ خاک گور سردی می آورد

 

مهدی کاکاخانی: پایگاه خبری جامک/ وقتی عزیزی چشم از جهان فرو می بندد تا زمانی که جسدش بر روی زمین هست، اقوام و نزدیکانش به طرز عجیبی بی تابی می نمایند، بر سر و صورت خود چنگ می زنند و با ضجه هایی از اعماق وجود فقدانش را باور ندارند اما به محض این که جسد این مرده دفن شد و بر رویش خاک ریخته شود وابستگانش کم کم آرام می شوند و به طرز معجزه آسایی التهاب و بی قراری ها فروکش می کند. بعد از سومین و هفتمین روز کم کم ترددها بر سر مزارش کم و کمتر می شود و تا جایی که با گذشت زمان ممکن است سالی یکبار هم به این عزیزشان سر نزنند لذا برهمین اساس بوده که می گویند: خاک گور سردی می آورد.

سالهاست مردم استان ایلام در زیر خاک گور دفن شده اند خاکی که به واقع برای مسوولین بالادستی دلسردی عجیبی به همراه داشته است و طبیعی هم هست که بعد از گذشت این همه سال دیگر هیچ کس برای ما مدفون شدگان زیر خروارها خاک مویه نکند و ضجه نزند. الان همه ما حکم مرده ی ۱۵ ساله ای داریم که بستگان و اقواممان که همانا تصمیم گیران و مسوولان بالادستی هستند به کلی از ما غافل شده اند و هر از گاهی تنها به مناسبتی، یا از سر اجبار وکیل مجلسی، فشار افکار عمومی و یا هم برای گرفتن رای و بالا بردن مشارکت در انتخاباتی یکی از این اقوام نزدیک بر سر مزار ما حاضر شده و با قرائت فاتحه و ذکر چند صلوات برای شادی روحمان دست به دعا می شود.

در آخرین روز ماه مبارک رمضان که همانند سایر روزهای این ماه عزیز که روزه داران ایلامی سحر و افطارشان همراه با مخلوطی از گرد و غبار بود؛ در رسانه های اجتماعی خبر سفر خانم معاون رئیس جمهور به ایلام با شوق و ذوق زیادی دست به دست می شود حال مانده ایم که آیا حضور خانم معاون باز هم برای قرائت فاتحه و ابراز همدردی با مدفون شدگان زیر خاک این منطقه هست یا این که نه این بار خبری در راه است…..

اما هرچه هست و هر آنچه که می خواهد باشد دیگر ایمان داریم که؛ به درستی خاک گور سردی می آورد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.