کدخبر : 2963
پنج‌شنبه 30 ژوئن 2016 - 13:27
فاقددیدگاه

ورود مجلس شورای اسلامی به موضوع مرگ دانشجوی ایلامی مقطع دکترای

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تشکیل کارگروهی برای بررسی حادثه خودکشی دانشجوی بورسیه ایلامی مقطع دکترای دانشگاه کاشان در آینده نزدیک خبر داد و از وزارت علوم خواست گزارش کاملی در این رابطه به مجلس ارائه دهد.

 به گزارش جامک به نقل از خبرگزاری کردپرس محمدمهدی زاهدی در واکنش به خودکشی دانشجوی دکترای بورسیه در دانشگاه کاشان و اظهارنظرهای مختلفی که در این رابطه می‌شود، اظهار داشت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کارگروهی را تعیین می کنیم تا بر روی این حادثه کار کرده و علت آن را به دست بیاورند.

وی افزود: اگر قصوری از سوی مسئولان وزارت علوم و دانشگاه کاشان در ارتباط با وضعیت این دانشجو صورت گرفته باشد، با آن برخورد می کنیم و حتی اگر لازم باید موضوع را از مسیر قوه قضائیه نیز دنبال خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر روشن شدن ابعاد و زوایای این حادثه و پیگیری آن تا گام آخر، تصریح کرد: از وزارت علوم می خواهیم گزارش کاملی از وضعیت این دانشجو در حکم بورسیه و شهریه پرداختی وی به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه دهد و کمیسیون نیز قطعا برای پیگیری این حادثه کوتاه نمی آید.
به گزارش کردپرس هفته گذشته خبر مرگ ناگهانی ایوب آقایی دانشجوی ایلامی اهل شهرستان بدره که در مقطع دکترای شیمی تجزیه دانشگاه کاشان در حال تحصیل بود به سرعت در رسانه های گروهی منتشر شد.
به دنبال خبر مرگ این دانشجو، شایعات متعددی در رسانه های گروهی منتشر شد و بسیاری از این رسانه ها خبر از قطع بورسیه این دانشجو از سوی وزارت علوم داده و مرگ وی را به دلیل خودکشی ناشی از قطع بورسیه تحصیلی اعلام کردند.
دانشگاه کاشان نیز به دنبال این شایعات با رد موضوع خودکشی این دانشجوی ایلامی با صدور بیانیه ای اعلام کرد:
این دانشگاه ضمن عرض تسلیت این ضایعه به خانواده محترم آن مرحوم و ابراز همدردی عمیق و صمیمانه و آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان به اطلاع می رساند که آن مرحوم براساس معرفی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجوی بورسیه مقطع دکترای شیمی تجزیه بوده و تمامی هزینه های تحصیل وی توسط وزارت علوم پرداخت شده بوده و در رابطه با بورسیه خود با مشکلی روبرو نبوده و نامبرده بدون هیچ مانعی به تحصیل خود ادامه داده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.