کدخبر : 19934
دوشنبه 15 آوریل 2024 - 14:30
فاقددیدگاه

احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی‌

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از راه‌اندازی و احیای رصدخانه نجوم چغاسبز پس از ۱۳ سال تعطیلی خبر داد.

رصدخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با مساحت ۲۵۰ متر و زیربنای ۲۰۰ متر در سال ۱۳۷۵ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۷ شروع به کار کرده است ولی قریب به ۱۳ سال است که به دلایل مختلف این رصدخانه تعطیل بوده است.
«فاطمه رستگار» گفت: مرکز رصدخانه نجوم که یکی از مراکز خیلی خوب و علمی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است، استان ایلام، جزء یکی از سه استان‌های کشور است که رصدخانه دارد ولی متأسفانه این مرکز قریب به ۱۳ سال تعطیل بوده است که به یمن این دولت و کمک‌های استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و امام جمعه ایلام، بعد از مدت‌ها این مرکز احیا شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان نوجوان استان ایلام ‌با اشاره به اینکه این رصدخانه با مبلغ بیش از یک میلیارد تومان احیا شده است، خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی و عمرانی در سال ۱۴۰۲ در این رصدخانه انجام شده است. همچنین ۲ میلیارد تومان بودجه نیز برای تجهیزات پیشرفته رصدخانه و آسمان نما تعیین شده است و یک گروه تخصصی از دانشگاه فردوسی مشهد کار خود را شروع کرده و در حال تجهیز این مرکز هستند، این مرکز اواخر اردیبهشت افتتاح می‌شود.
رستگار افزود: موقعیت مکانی این مرکز در چغاسبز است و با توجه به اینکه این منطقه جزء مناطق حاشیه نشین است، به هر حال یکسری آسیب‌های اجتماعی در این محله کم برخوردار بیشتر وجود دارد. افتتاح این مرکز علمی می‌تواند تاثیراتی بر روی این موضوع داشته باشد چون مردم آن منطقه بهتر می‌توانند از آن استفاده کنند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ادامه داد: صفر تا صد این مرکز هم از لحاظ عمرانی و هم از لحاظ تجهیزات پیشرفته را احیا می‌کنیم، این یک اتفاق و نوید خوب در حوزه کودکان و نوجوانان بوده است، این مرکز برای اوقات فراغت بچه‌ها بسیار مناسب است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.