کدخبر : 19746
سه‌شنبه 5 مارس 2024 - 7:13
فاقددیدگاه

تونل شماره یک اربعین تا پایان سال تکمیل می‌شود

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: در ایام نوروز همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد سفر در حالت آماده‌باش کامل باشند، گفت: تونل شماره یک اربعین تا قبل از پایان سال تکمیل می‌شود.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان با بیان اینکه مردم ایلام با مشارکت حداکثری خلق حماسه کردند، گفت: آخرین حربه جبهه استکبار برای کم‌اهمیت جلوه‌دادن انتخابات در ایران با شکست مواجه شد و بار دیگر تیر دشمنان برای کم‌رنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات به سنگ خورد و مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه سربلند شدند.

وی با اشاره به حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی در انتخابات یازدهم اسفند ماه، اظهار کرد: استان ایلام جزو استان‌های برتر کشور از نظر مشارکت بوده است که با خلق حماسه و مشارکت حداکثری، دشمنان نظام و انقلاب را مأیوس کردند.

استاندار ایلام با بیان اینکه تیر دشمنان در کمرنگ کردن انتخابات و مشارکت مردم به سنگ خورد، ادامه داد: ما و همه مسئولان باید با خدمت صادقانه پاسخگوی این حضور مردم بوده و با لباس خدمت پای‌کار باشیم.

بهرام‌نیا با قدردانی از رسانه‌ها و کسانی که با جهاد تبیین در راستای افزایش مشارکت مردمی فعالیت کردند، افزود: در استان همه پای‌ کار آمدند و همه دستگاه‌های امنیتی، قضایی، اجرایی و فرهنگی و ستاد استانداری و ستاد انتخابات استان، نقش مهمی در برگزاری انتخابات و مشارکت حداکثری مردم داشتند.

وی اضافه کرد: همه برای برگزاری انتخاباتی باشکوه حول چهار محور مورد انتظار مقام معظم‌ رهبری تلاش کردند و این انتخابات بدون هیچ تنش و مشکل خاصی برگزار شد که نتیجه آن اعتماد‌سازی مردم بود.

بهرام‌نیا با اشاره به خدمات سفر استان، گفت: نشانی دقیق مرکز اقامتی و بوم‌گردی و نقاط دینی استان در قالب برنامه (اپلیکشن) جامع راه‌اندازی شود.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم در ایام نوروز، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به گردشگران و مسافران است. بنابراین در این ایام تکلیف این حوزه دو چندان است. در ایام نوروز داروخانه‌ها باید به‌صورت مستمر، فعال و اورژانس در مرکز استان و شهرستان‌ها با تمام ظرفیت و تمام‌‌وقت ارائه خدمات دهند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطر نشان کرد: در ایام نوروز همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد سفر در حالت آماده‌باش کامل باشند و جزئی‌ترین و کلی‌ترین خدمات باید در اختیار گردشگران قرار گیرد.

وی با اشاره به رصد و پایش بازار در ایام نوروز به مدیرکل صمت استان تأکید کرد: در ایام نوروز نظارت بر بازار تشدید و پایش قیمت‌ها به صورت مستمر انجام شود، همچنین در این راستا نمازخانه و مراکز اقامتی و سرویس‌های بهداشتی سامان‌دهی شوند.

استاندار ایلام با قدردانی از پلیس راهور استان و اعضای ستاد خدمات سفر استان، گفت: ایلام در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، مقام اول را در کشور کسب کرد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه ایلام استان پدیده نوظهور گردشگری کشور است، افزود: مسیر دسترسی به تنگه کافرین بدره به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری استان و کشور در مرحله ساب‌بیس است و به زودی آسفالت می‌شود.

وی با اشاره به کمبود اتوبوس در استان و کشور، گفت: از مجموع ۱۴ هزار اتوبوس در کشور، حدود نیمی از آن‌ها فرسوده شده است که در نشستی با حضور وزیر کشور کمبود اتوبوس را عنوان کردیم و با دستور وزیر کشور خرید ۳۵۰۰ اتوبوس در دستور کار قرار گرفته و تأمین ارز شده است.

استاندار ایلام گفت: با تأکیدات ریاست محترم جمهور و وزیر کشور، نوروز سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰ درصد کاهش تصادفات جاده‌ای در استان ایلام به ثبت رسید که با اهتمام راهور و اعضای ستاد تسهیلات، ایلام رتبه نخست کشور در کاهش تلفات جاده‌ای را کسب کرد.

وی ادامه داد: امسال دوربین‌های بین‌راهی و درون‌شهری به عنوان عامل بازدارنده تصادفات فعال شده است. البته راه‌های استان تغییراتی نسبت به سال قبل داشته است. تونل شماره یک اربعین تا قبل از پایان سال تکمیل می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اظهار کرد: در سال‌جاری به واسطه‌ تلاش رسانه‌ها، میراث فرهنگی و مسئولان، استان ایلام در سطح ملی مطرح و این استان به عنوان استان پدیده‌ نوظهور گردشگری در سطح کشور معرفی شد.

وی با بیان این‌که نوروز ۱۴۰۲ حدود ۳ میلیون گردشگر وارد استان شدند، گفت: همه خدمات رفاهی برای مسافران در نوروز ۱۴۰۳ فراهم شود.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه فرودگاه شهدای ایلام آمادگی لازم را برای افزایش تعداد پروازها و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی داشته باشد، افزود: ناوگان حمل و نقل کشور از ۱۴ هزار اتوبوس به نصف این میزان به دلیل فرسودگی و از رده خارج شدن کاهش یافته است و این مشکل کشوری است اما لازم است که در این خصوص مدیریت لازم برای بلیط اتوبوس برای مسافران از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.