کدخبر : 19594
یکشنبه 4 فوریه 2024 - 13:59
فاقددیدگاه

سامانه پایش آنلاین هوای محیط شهرستان چوار رونمایی شد

در آیینی و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ایلام و جمعی از مسئولان استانی سامانه پایش آنلاین هوای محیط شهرستان چوار رونمایی شد.

سرپرست محیط زیست شرکت پتروشیمی ایلام روز شنبه در حاشیه این آیین، اظهار کرد: این سامانه با هدف پایش مستمر کیفیت هوای شهر چوار به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته با اعتبار ۲۰۰میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

مهدی معصومی” با بیان اینکه شرکت پتروشیمی ایلام در میان صنایع بزرگ کشور بیشترین هزینه را برای پایش آلایندگی کرده است، تصریح کرد: این ایستگاه علاوه بر دسترسی مسئولین شهرستان چوار و اداره محیط زیست استان ایلام، به سامانه جامع آلایندگی کشوری هم متصل است.

وی افزود: ایستگاه پایش آیندگی هوایی محیط یکی از الزامات زیست‌محیطی است که باید در صنایع بزرگ اجرا شود.

معصومی با بیان اینکه مجری این طرح، شرکت “راهی نو فرانگاه” است، گفت: هدف این سامانه پایش مستمر کیفیت هوای شهر چوار به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته است.

سرپرست محیط زیست پتروشیمی ایلام ادامه داد: شرکت پتروشیمی ایلام بیشترین هزینه را در راستای پایش آلایندگی در بین تمام صنایع کشور اعم از پتروشیمی و وزارت نفت، انجام داده و این موضوع قابل پیگیری و راستی آزمایی است.

معصومی عنوان کرد: پتروشیمی ایلام صنعتی است که در مجاورت بافت شهری و روستایی قرار دارد، لذا ایستگاه پایش آلایندگی هوا با هزینه‌های بسیار بالا تأمین و راه‌اندازی شده است تا مردم بدانند که پتروشیمی ایلام هیچ تاثیری بر آلایندگی هوا خصوصا در شهرستان چوار ندارد.

وی بیان کرد: به روزترین تجهیزات اندازه‌گیری آلایندگی هوا از برندهای مختلف و معتبر FAL آلمان و Envirotech ایتالیا و AMA انگلیس تامین شده است که مردم در جریان کیفیت هوا قرار گیرند.

سرپرست محیط زیست شرکت پتروشیمی ایلام افزود: پارامترهای مورد سنجش این سامانه شامل ذرات ۲.۵ و ۱۰ میکرون، CO۲, CO ,۰۳, S۰۲ , BTEX و No and Nox است.

وی گفت: شهروندان می‌توانند در هر زمان با مراجعه به سامانه پایش آلایندگی کشوری، اطلاعات کیفیت هوای شهر چوار را بررسی کنند.

کلنگ زنی احداث میدان و بلوار پتروشیمی ایلام

در آیینی و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ایلام کلنگ احداث میدان و بلوار پتروشیمی ایلام به زمین زده شد.

به گفته مسئولان پتروشیمی ایلام این پروژه با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در مدت هشت ماه احداث خواهد شد.

همچنین در آیینی عملیات عمرانی بازسازی و تجهیز ساختمان اداری و انبار آمپر برق چوار به بهره برداری رسید.

این پروژه در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال بازسازی شده است.

شهرستان تازه تاسیس چوار در ۱۰ کیلومتری مرکز استان واقع است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.