کدخبر : 19553
یکشنبه 21 ژانویه 2024 - 7:46
فاقددیدگاه

کشاورزان نسبت به ثبت کشت قراردادی خود اقدام نمایند

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام گفت: کشاورزان هر چه زودتر نسبت به ثبت کشت قراردادی خود اقدام نمایند و از مزایای این طرح استفاده کنند.

حمیدرضا شکری مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام اظهار داشت: تعهدات ابلاغی گشت قراردادی تعاون روستایی استان برای سال زراعی ۱۴۰۳_ ۱۴۰۲ به میزان ۳۵ هزار هکتار بوده است که از طریق پیگیری ادارات و شبکه های تعاونی های تولید و روستایی به میزان ۲۳ هزار هکتار معادل ۶۵ درصد تا کنون محقق شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود که تا پایان بهمن ماه (پایان زمان کشت قراردادی) کل تعهدات ابلاغی تعاون روستایی انجام خواهد شد.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: استفاده از ظرفیت تشکل‌های تعاون روستایی در استان و پای کار آمدن آنها از نقاط قوت اجرای این طرح توسط تعاون روستایی است و اکنون این طرح با شتاب بیشتری در دستور کار تعاون روستایی استان می باشد.

شکری ادامه داد: میزان حدود ۲۰۳ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان دارای پتانسل کشت قراردادی می باشند و سهم تعهداتی این طرح توسط تعاون روستایی استان از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح توسط کشاورزان تصریح کرد: دولت ۲۰درصد از بیمه محصولات کشاورزی را بطور رایگان پرداخت می کند و مابقی از طریق تسهیلات بانکی و پس از برداشت محصول و از محل خرید آن از کشاورزان کسر می نماید.

وی افزود: همچنین کشاورزان طرف کشت قراردادی نیز به ازای هر تن محصول تحویل داده شده به مراکز خرید به میزان ۱۵۰ هزار تومان برخوردار خواهند شد.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام عنوان کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام داده اند در اولویت نهاده های کشاورزی خصوصا کود مورد نیاز می باشند.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی و سایر حوادث پیش بینی نشده که منجر به احتمال خسارت به محصولات کشاورزی آنها می گردد هر چه زودتر نسبت به انجام کشت قراردادی خود اقدام نمایند و از مزایای این طرح استفاده کنند.

شکری در پایان گفت: کشاورزان با توجه به زمان باقیمانده با تماس و یا مراجعه به ادارات تعاون روستایی شهرستانهای حوزه عمل خود برای ثبت کشت قراردادی قبل از آن که زمان به پایان برسد استفاده نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.