کدخبر : 19328
یکشنبه 24 دسامبر 2023 - 8:10
فاقددیدگاه

تشکیل تعاونی‌های تولید طرح سامانه گرمسیری در دستور کار است

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: تشکیل تعاونی‌های تولید و توانمندسازی کشاورزان طرح سامانه گرمسیری در دستور کار است.

جلسه بررسی مسائل و مشکلات و برنامه‌ریزی طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی در استان ایلام به ریاست حشمت عزیزان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام و با حضور مدیرکل تعاون روستایی، ادارات تابعه، و مدیران سازمان برگزار شد.

عزیزان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در این جلسه گفت: با توجه به اهمیت شبکه‌های آبیاری و زهکشی، بررسی مسائل، مشکلات و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای بهتر طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی در استان با هدف توسعه در دستور کار سازمان قرار دارد، که در این خصوص کمیته فنی طرح تشکیل و موارد فنی و اجرایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

 شکری مدیرکل تعاون روستایی استان نیز افزود: تعاون روستایی و شبکه اتحادیه تعاونی تولید استان، یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های کنونی سازمان جهادکشاورزی در استان است که دارای پرسنل مجرب بوده و می‌توانند در تشکیل تعاونی‌ها و توانمندسازی اعضای تعاونی‌های تولید در این پروژه، (رودخانه‌های مرزی و سامانه گرمسیری) بطور موثر نقش آفرینی کند. 

وی ادامه داد: امروز تعاون روستایی با نگاه تحولگرا و جهادی برای ساماندهی و به بهره‌برداری رساندن این پروژه ملی، در کنار سازمان جهاد کشاورزی استان با تدوین برنامه و طرح‌های ابلاغی، نقش آفرینی خواهد کرد. 

مدیرکل تعاون روستایی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد شرکت‌های تعاونی تولید در این پروژه، توسط تعاون روستایی استان تشکیل شده و مابقی در دستور کار قرار دارد. 

شکری خاطرنشان کرد: در این طرح علاوه بر تشکیل تعاونی‌های تولید و ساماندهی آن‌ها، نسبت به توانمندی‌سازی کشاورزان از قبیل آموزش، تحویل حجمی آب، و روش‌های اصولی توزیع آب در سطح مزارع با هدف بهره‌وری از منابع آب و خاک و ارتقاء توان تولید در واحد سطح اقدام می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.