کدخبر : 19253
شنبه 9 دسامبر 2023 - 7:22
فاقددیدگاه
مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت ایلام:

۲ هزار تن ماهی در پشت دریاچه سد سیمره ایلام تولید می شود

مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت ایلام با اشاره به حمایت بنیاد برکت از طرح های پرورش ماهی در قفس، گفت:هم اکنون سالانه۲ هزار تن ماهی در پشت دریاچه سد سیمره ایلام تولید می شود.

سجاد باباخانی اظهار داشت: با حمایت بنیاد برکت از طرح های پرورش ماهی در قفس در پشت سد سیمره واقع در شهرستان بدره از توابع استان ایلام، هم اکنون سالانه ۲ هزار تن ماهی تولید می شود.

وی بیان کرد: برای تولید این مقدار ماهی که در قالب طرح پرورش ماهی در قفس است، ۱۲۰ نفر فعالیت دارند.

افزود: حجم سه میلیارد مکعبی دریاچه پشت سد سیمره محلی برای اشتغال پایدار و منبعی برای کسب درآمد ساکنان منطقه است، پشت سر گذاشتن روش های سنتی و تولید پرورش ماهی در قفس در دریاچه پشت سد سیمره این روزها به طرحی زودبازده و قابل رقابت در بازار تولید آبزیان تبدیل شده است.

مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت ایلام ادامه داد: در این راستا با حمایت های بنیاد برکت طرح هایی که سنتی بودند به طرح های مدرن تبدیل و باعث افزایش بهره وری شده است.

باباخانی بیان کرد: ایجاد ۲۱ طرح پرورش ماهی در قفس با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر و تولید سالانه ۲ هزار تن در آب های سیمره هم اکنون محقق شده است.

وی عنوان کرد: از مزایای پرورش ماهی در قفس می توان هزینه ساخت کمتر و سرمایه گذاری اولیه کمتر، افزایش میزان رشد ماهی اشاره کرد.

وی بیان داشت: در صورت فراهم شدن شرایط لازم امکان تولید پنج هزار تن ماهی در دریاچه پشت سد سیمره فراهم خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.