کدخبر : 18971
چهارشنبه 1 نوامبر 2023 - 12:21
فاقددیدگاه

نجات ۸۷ نفر از اول مهرماه توسط آتش‌نشانان در ایلام

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ایلام از نجات ۸۷ نفر طی ۱۶٠ حادثه خبر داد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ایلام، گفت: در مهرماه سال جاری تعداد ۱۶۰ حادثه در استان ایلام رخ داده است. 

نصرت الله لطفی افزود: در این تعداد عملیات ۸۷ نفر توسط نیروهای امدادی آتش نشان نجات یافته اند.

 مدیرعامل آتش نشانی ایلام ادامه داد: همچنین در مهرماه تعداد ۲ هزار و ۱۲٠ نفر آموزش‌های مختلف را از طریق کارشناسان این ارگان کسب کرده اند.

لطفی خاطرنشان کرد: باتوجه به نامگذاری ۷ مهرماه به عنوان روز ایمنی و آتش نشانی، تعداد ۶۴٠ دانش آموز از ایستگاه های آتش نشانی ایلام بازدید کرده و از نزدیک با وظایف و تجهیزات آتش‌نشانی آشنایی پیدا کرده اند.

 این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به آمار نیمه نخست سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه اول سال تعداد ۵۴۳ مورد حریق شامل حریق‌های مسکونی، تجاری، دولتی، وسایل نقلیه و مراکز صنعتی در ایلام رخ داده است.

مدیرعامل آتش نشانی ایلام تصریح کرد: همچنین تعداد ۶۴۸ مورد امداد و نجات از قبیل امداد حیوانات، تصادفات، خودکشی، زنده‌گیری مار و حیوانات وحشی، امداد چاه آب و غیره انجام شده است.

 وی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه تعداد ۱۳۷ مورد حادثه مربوط به آسانسور رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه در مهرماه نیز ۱۸ مورد امداد رسانی آسانسور انجام شد، عنوان کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری تعداد ۵۵ مورد در حوادث مختلف مصدوم و ۴ نفر نیز فوتی به ثبت رسیده است. 

لطفی تصریح کرد: مجموع نجات‌یافتگان در ۷ ماه گذشته تعداد ۵۱٠ نفر بوده اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی به نزدیک شدن به فصل سرما اشاره کرد و گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش بیشتر از حد نرمال در سال جاری نسبت به سال گذشته از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود نسبت به ایمن سازی وسایل گرمایشی خود اقدام کنند.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: در حال‌ حاضر براساس جمعیت و وسعت شهر ایلام و کنترل محدوده عملیاتی شهر، حتماً نیاز است در این شهر ۵ ایستگاه آتش‌نشانی فعالیت کنند اما تاکنون ۳ ایستگاه فعال است و کمبود ۲ ایستگاه نیز به‌طور کامل احساس خواهد شد.

وی گفت: کمبود ایستگاه آتش نشانی باعث افزایش زمان رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه و همچنین احتمال افزایش خسارت خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.