کدخبر : 18306
سه‌شنبه 18 جولای 2023 - 6:30
فاقددیدگاه

ثبت ۱۲ هزار نظارت بر اماکن عرضه فرآورده های خام دامی در ایلام

رئیس اداره دامپزشکی ایلام گفت: امسال ۱۲ هزار بازدید از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان انجام گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام گفت: سال جاری برنامه‌ریزی برای ۱۲ هزار بازدید نظارتی از مراکز عرضه و تولید فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته است.

دکتر علی اکبر بگ محمدی افزود: مطابق برنامه‌ریزی های انجام از سوی دامپزشکی استان ایلام، امسال یکی از مهمترین اولویت‌های دامپزشکی استان افزایش اکیپ‌ها، نظارت‌ها، بازدیدها و نمونه گیر‌ی ها در بخش نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی است.

رئیس دامپزشکی شهرستان ایلام ادامه داد: بر همین اساس برنامه ریزی لازم برای انجام افزایش سه برابری اکیپ‌های نظارتی در دامپزشکی شهرستان ایلام که دارای بیشترین مراکز عرضه و تولید فرآورده‌های خام دامی است، در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ماهانه ۲ بار بازدید از مراکز کبابی و رستوران‌های مرکز استان پیش بینی شده است، یادآور شد: پیش بینی می‌شود امسال سه هزار و ۲۴۰ مورد بازدید در مجموع از این مراکز انجام گرفته شود و همچنین هر چهار ماه یک بار نمونه گیری از این مرکز صورت خواهد گرفت که پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۴۰۵ مورد نمونه گیری از مرکز کبابی و رستوران‌های شهر ایلام انجام شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام با اشاره به برنامه‌های دامپزشکی شهرستان برای بازدید، نمونه گیری و آزمایش از لبنیاتی‌ها سطح شهر ایلام اظهار کرد: بطور ماهانه یک بار نمونه گیری همچنین ۲ بار بازدید و ۱۲ آزمایش از هر نمونه از لبنیاتی‌های سطح شهر انجام شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال از لبنیاتی‌های سطح شهر بیش از ۴۵۶ نمونه گیری، ۵ هزار و ۴۷۲ مورد آزمایش و ۹۱۲ مورد بازدید صورت گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام با اشاره به برنامه‌های دامپزشکی برای بازدید و نمونه گیری از کارخانجات خوراک دام در سال ۱۴۰۲، گفت: ۵ کارخانه خوراک در شهرستان ایلام فعال هستند و پیش بینی شده هر سه ماه یک بار نمونه برداری از این کارخانجات انجام شود.

وی تصریح کرد: در مجموع برنامه ریزی شده سالانه ۲۰ مورد نمونه گیری و ۱۲۰ مورد بازدید از این مراکز انجام شود.

دکتر بگ محمدی با اشاره فعالیت ۲ مرکز پخش تخم مرغ در شهرستان ایلام، گفت: پیش بینی شده از این مراکز در سال جاری ۴۸ بار بازدید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ۸۶ مرکز مرغ و ماهی فروشی در شهر ایلام فعال است، افزود: برنامه‌ریزی برای بازدید ماهانه ۲ بار در مجموع تا پایان سال بیش از ۲ هزار و ۶۴ مورد بازدید از این مراکز صورت گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام بیان کرد: برنامه دامپزشکی شهرستان ایلام در سال جاری بازدید ماهانه ۴ بار از قصابی‌های سطح شهر است، پیش بینی می‌شود تا پایان سال بیش از سه هزار و ۴۵۶ مورد بازدید از قصابی‌های شهر صورت گیرد.

دکتر بگ محمدی عنوان کرد: برنامه ریزی دامپزشکی شهرستان برای بازدید ماهانه ۲ بار از پروتئینی ها، ۲ بار از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ۲ بار از مراکز بسته بندی و سردخانه در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

وی گفت: طبق برنامه ریزی تا پایان سال، یک هزار و ۴۶۴ بازدید از مراکز پروتئینی، ۸ بار از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ۲۸۸ بار از مراکز بسته بندی و سردخانه‌های شهر ایلام انجام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام با اشاره به شناسایی ۱۱۶ قصابی و مرغ فروشی غیرمجاز در ایلام، اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای ارسال ماهانه ۲ پرونده از این مراکز به مرجع قضایی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی و در مجموع پیش بینی می‌شود از مراکز مختلف قصابی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها، لبنیاتی‌ها، مراکز پخش تخم مرغ، پروتئین‌ها، کارخانجات خوراک دام، فروشگاه های زنجیره‌ای، سردخانه‌ها و مراکز بسته بندی، مرغ و ماهی فروشی‌ها بیش از ۱۲ هزار و ۵۴ مورد بازدید، ۸۸۱ مورد نمونه گیری و ۵ هزار و ۸۹۷ مورد آزمایش صورت گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.