کدخبر : 18259
چهارشنبه 5 جولای 2023 - 6:33
فاقددیدگاه
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی خبر داد:

اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار به مشاغل خانگی در کشور

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار از بانک مرکزی گرفته شد و استان‌ها بر اساس جذب اعتبارات گذشته و نرخ بیکاری گذشته و میزان محرومیت از این تخصیص بهره‌مند خواهند شد.

دکتر «آزیتا همتیان» در سفر به استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام جزء استان‌هایی است که در حوزه مشاغل خانگی و اشتغال زنان سرپرست خانوار به عملکرد مناسبی رسیده و ما در حوزه مشاغل خانگی نگاه دولت این است که از این کسب‌وکارها به‌عنوان یکی از سیاست‌های اشتغال‌زایی کشور حمایت کنیم که در این راستا جهش خوبی در حوزه مجوزها و پرداخت تسهیلات اتفاق افتاد.

 رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به بالای بیش از ۲۰۰ درصد رشد در حوزه مجوزها و پرداخت‌ها رسیدیم که رقم بسیار بالایی نسبت به سال‌های گذشته است، تصریح کرد: ما امسال برنامه‌های عملیاتی که برای حوزه مشاغل خانگی ترتیب دیدیم این است که به بحث بازار بپردازیم؛ یعنی اینکه دبیرخانه مشاغل خانگی به دنبال این است که برای متقاضیان این حوزه بازاری را فراهم کند تا محصولات تولیدی‌شان را به عرضه و فروش برسانند.

 همتیان تصریح کرد: این بازارها هم به‌صورت فیزیکی و هم مجازی در نظر گرفته شده که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد از رقم تسهیلاتی که بانک مرکزی برای ما تعیین کرده و به استان‌ها تخصیص دادیم یعنی ۲۸۰۰ میلیارد از این تسهیلات جذب شد.

 وی گفت: برای سال ۱۴۰۲، ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار از بانک مرکزی گرفته شد و استان‌ها بر اساس جذب اعتبارات گذشته و نرخ بیکاری گذشته و میزان محرومیت تخصیص‌یافته و قطعاً با کمک استان‌ها این مبلغ جذب خواهد شد.

 به گزارش ایسنا، سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همراهان در این سفر یک کارآفرینی بومی استان ایلام را افتتاح کردند.

 این کارآفرینی که توسط گروهی از نخبگان جوان ایلامی تأسیس شده باهدف توسعه و گسترش مشاغل خانگی کل کشور فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

 وی در این مراسم با تأکید بر تغییر رویکرد در حوزه کسب‌وکارهای خانگی گفت: باید از ظرفیت‌های جوانان بالاخص در حوزه اشتغال و مشاغل خانگی استفاده کنیم تا تغییر دیدگاه عمومی از این حوزه به یک فضای فنّاورانه میسر شود.

 در این جلسه طرح پروژه و چشم‌انداز این گروه جوان ارائه و از فضا و زیرساخت‌های این کارآفرینی بومی بازدید شد.

 همچنین رئیس ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌اتفاق مدیرکل و معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام از بازارچه صنایع‌دستی شهر ایلام بازدید کرد.

 بازارچه صنایع‌دستی شهر ایلام هم هم‌اکنون هنرمندان رشته‌هایی مانند گلیم‌بافی، چرم‌دوزی، سفالگری، نقاشی روی سفال و سرامیک، معرق گندم، معرق چوب، سنگ‌تراشی، حصیربافی، خراطی چوبی، گیوه‌بافی و محصولات نمدی، صنایع چوبی و… در ۲۳ غرفه این بازارچه فعالیت دارند.

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.