کدخبر : 17698
شنبه 8 آوریل 2023 - 12:01
فاقددیدگاه

عیدی سه میلیون تومانی کارگران پتروشیمی چوار ایلام/ پیگیری در اداره کار بی‌نتیجه ماند

کارگران پیمانکاری پتروشیمی چوار از پرداخت عیدی ناچیز انتقاد کردند.

کارگران پیمانکاری پتروشیمی چوار ایلام از پرداخت عیدی ناچیز پایان سال انتقاد کردند.

این کارگران می‌گویند: در روزهای پایانی سال گذشته عیدی پایان سال را به حساب ما واریز کردند اما مبلغ آن به شدت ناچیز بود؛ برای هر کارگر سه الی سه و نیم میلیون تومان عیدی ریختند؛ این در حالیست که حداقل عیدی قانونی بیشتر از هشت میلیون تومان است.

به گفته نمایندگان این کارگران، برای بیش از پانصد کارگر پیمانکاری پتروشیمی چوار، عیدی سه میلیون تومانی واریز شده است. هیچ کدام عیدی کامل و قانونی نگرفته‌اند.

این کارگران از بی‌نتیجه ماندن پیگیری در اداره کار خبر دادند و گفتند: امروز (نوزده فروردین) به اداره کار ایلام مراجعه و مساله عیدی را مطرح کردیم؛ یکی از مقامات اداره کار به ما پاسخ داد ما خودمان فقط یک میلیون و هشتصد هزار تومان عیدی گرفته‌ایم، به شما خوب داده‌اند!

کارگران می‌گویند: کارمندان اداره کار حقوق‌شان دو برابر ماست و کلی مزایای مزدی دارند؛ آن وقت خودشان را با ما قیاس می‌کنند؛ در حالیکه ما تحت پوشش قانون کار هستیم و باید عیدی قانونی دریافت کنیم.

کارگران پتروشیمی چوار افزودند: امیدی به دریافت عیدی کامل نداریم؛ در این زمینه قول یا وعده‌ای هم به ما ندادند؛ در واقع قرار نیست باقیمانده عیدی جزو معوقات کارگران باشد؛ ظاهراً از نظر کارفرما مساله عیدی تمام شده است؛ نمی‌دانیم به کجا مراجعه کنیم یا چطور مشکل عیدی را حل کنیم!

منبع: ایلنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.