کدخبر : 16917
یکشنبه 27 نوامبر 2022 - 14:38
فاقددیدگاه

اراضی طرح نهضت ملی مسکن در ایلام تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف شوند

استاندار ایلام گفت: اراضی احداث مسکن برای متقاضیان باید در تمام شهرستان های استان طی مدت حداکثر ۲ هفته تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست شورای نهضت ملی مسکن ایلام اظهار داشت: شرایط و روند ساخت و ساز و تکمیل پروژه های مسکن ملی آن گونه که مورد انتظار است پیش نمی رود هرچند رتبه استان در سطح کشور قابل قبول است.

وی ضمن عدم رضایت مندی از وضعیت پیشرفت طرح های مسکن ملی، خواستار تسریع در روند تعیین تکلیف اراضی ملی و اداری برای ساخت و ساز مسکن در مدت ۱۰ روز تا ۲ هفته شد.

استاندار ایلام از مدیرکل راه و شهرسازی خواست یک گروه را برای تعیین تکلیف اراضی مورد نیاز ساخت مسکن ملی تشکیل دهد و تاکید کرد: هیچگونه توجیهی در نشست بعدی شورای مسکن ملی در خصوص عدم تعیین وضعیت اراضی مورد نیاز مسکن را نخواهد پذیرفت و فرمانداران و مدیرکل راه و شهرسازی باید پاسخگو باشند.

بهرام نیا یادآور شد: باتوجه به اهتمام دولت سیزدهم در ساخت مسکن برای افراد فاقد منزل و استقبال مردم از این طرح، باید مسوولان از فرصت مغتنم پیش آمده استفاده و یک نهضت بزرگ در ساخت و ساز مسکن ارزان قیمت برای متقاضیان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر تعیین تکلیف اراضی ملی و دولتی، باید با تشکیل یک کمیته متشکل از دستگاه های ذیربط با ریاست و نظارت معاون عمرانی استاندار، فرایند بروکراسی های اداری در موضوع نهضت ملی مسکن کاهش یابد.

سرپرست راه و شهرسازی ایلام نیز با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن ۳۹ هزار متقاضی ثبت نام کردند، گفت: از ۳۲ هزار سهمیه ساخت مسکن این طرح در طول چهار سال فعالیت دولت سیزدهم، تاکنون روند ساخت ۶ هزار و ۹۰۰ واحد بعد از تایید نهایی شروع شده است.

فرشاد دوستی افزود: اما در استان ایلام با توجه به موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی منطقه، تامین زمین مناسب با مشکلات و چالش هایی مواجه است که آماده سازی و تسطیح این اراضی زمانبر و مستلزم هزینه هایی است.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم مبحث ساختمان سازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن است و در این راستا اراضی ملی و دولتی احصا و برای این پروژه آماده سازی خواهد شد.

سرپرست راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید و ماده ۶ قانون تامین مسکن زمین های مازاد دستگاه های دولتی باید براساس قانون در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار بگیرند.

دوستی تامین زمین را مهمترین چالش فراروی اجرای این طرح برشمرد و تاکید کرد: در برخی شهرستان ها نظیر ایلام، ایوان و آبدانان به ازای متقاضیان دریافت مسکن، زمین اندک اما در شهرستان هایی چون مهران و دهلران زمین و متقاضی متناسب است و مشکل خاصی در این نقاط وجود ندارد.

وی گفت: همچنین مالکانی که منزل آنها در بافت فرسوده است نیز در قالب طرح ملی مسکن، در صورت تمایل زمین مسکونی خود را بازسازی کنند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.