کدخبر : 15631
سه‌شنبه 17 می 2022 - 14:37
فاقددیدگاه
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ایلام:

قریب به ۷۰ درصد مشترکین خانگی برق در ایلام خوش مصرف هستند

مدیر عامل شرکت برق استان ایلام گفت: قریب به ۷۰ درصد مشترکین خانگی خوش مصرف هستند و الگوی مصرف در کلیه اقلیم‌ها در ماه‌های عادی سال ۲۰۰ کیلو وات در ماه است.

هادی شیرخانی مدیر عامل شرکت برق استان ایلام گفت: میزان پیک مصرف و کمبود تولید حدودی از طرف مراتب اعلام شده که این میزان کمبود تولید تقریبا ۱۳۵ مگاوات پیش بینی شده است.

وی افزود: برای کاهش خاموشی‌های اتفاقی با انجام بازدید سرویس و تعمیرات پیشگیرانه خطوط به شکل مستمر و تخصصی مقدور است، اما در خصوص خاموشی‌های با برنامه که بخشی از آن برای تعمیرات است با راه اندازی اکیپ‌های خط گرم و انجام عملیات سرویس این خاموشی‌ها کاهش می‌یابد؛ بخش دیگر خاموشی‌ها که در زمان پیک و ناشی از کمبود تولید است کاملا جدا از شرکت توزیع برق بوده و دخل و امر آن توسط شرکت برق مقدور نیست.

مدیر عامل شرکت برق استان ایلام بیان کرد: شرکت توزیع برق با برنامه‌های متعدد در مدیریت مصرف این میزان کمبود تولید را به حداقل ممکن رسانده که بخشی از این برنامه‌ها شامل: طرح‌های ذخیره عملیاتی در بخش کشاورزی، جایگاه سوخت و اماکن تجاری است و برنامه‌های دیگر استفاده از مولد برق اضطراری، تعدیل روشنایی معابر و جستجو و شناسایی رمز ارزها است. 

شیرخانی گفت: در ماه‌های گرم سال در مناطق گرمسیر الگوی مصرف ۳۰۰۰ کیلو وات در ماه است و در مناطق عادی این میزان به ۳۰۰ کیلووات در ماه می‌رسد.

وی ادامه داد: قریب به ۷۰ درصد مشترکین خانگی خوش مصرف هستند و الگوی مصرف در کلیه اقلیم‌ها در ماه‌های عادی سال ۲۰۰ کیلو وات در ماه است.

این مقام مسئول گفت: مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی در صورتی که کمتر از ۵۰ درصد الگو مصرف داشته باشند در پرداخت قبض مشمول معافیت خواهند شد. 

شیرخانی در پاسخ سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص ۴ پله تعریف شده در مصرف برق گفت: مشترکین که سطح الگو مصرف کنندهز مشمول افزایش نرخ نشده ولی استفاده از الگو تا ۱/۵ برابر الگو با ۱/۵ برابر نرخ تأمین برق محاسبه می‌شوند و از ۱/۵ برابر الگو تا ۲ برابر الگو با ۲/۵ برابر نرخ تامین برق و بیشتر از دو برابر الگو مصرف داشته باشند با ۳/۵ برابر نرخ تامین برق محاسبه می‌شود که نرخ تامین برق هر کیلو وات ساعت ۳۰۷۵ ریال است. 

وی در پایان گفت: هر گونه مصرف برق توسط مشترکین  به صورت عمد و سهو که از مسیر کنتور عبور و محاسبه نشود به عنوان یک مصرف غیر مجاز محسوب و مشمول قانون خواهد شد و مردم می‌توانند هر گونه انشعاب یا مصرف غیر مجاز را به شماره تلفن ۱۲۱ گزارش دهند./فارس

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.