کدخبر : 15545
شنبه 7 می 2022 - 8:19
فاقددیدگاه

ایجاد حدود ۶ هزار کارگاه خانگی توسط بسیج سازندگی در ایلام

مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: از جمله اقدامات مهم بسیج سازندگی استقرار کارگاه اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه حدود ۶ هزار کارگاه خانگی و اشتغال آفرینی ایجاد شده است.

علی ملک‌زاده مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: از جمله اقدامات بسیج سازندگی در دو دهه اخیر انجام پروژه‌های محرومیت زدایی و اعزام گروه‌های جهادی محله محور به محروم‌ترین نقاط استان ایلام است. 

وی افزود: از جمله اقدامات مهم بسیج سازندگی استقرار کارگاه اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه حدود ۶ هزار کارگاه خانگی و اشتغال آفرینی ایجاد شده است. 

مسئول بسیج سازندگی تصریح کرد: از جمله اقدامات دیگر که در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد تقویت صندوق‌های قرض الحسنه است که این صندوق‌ها منتج به تعاونی و اشتغال آفرینی برای محله‌های حاشیه نشین و روستاهای محروم است. 

ملک‌زاده ادامه داد: از دیگر برنامه‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی برای اشتغال و تولید، برندسازی و تسهیل گری و ایجاد بازار فروش خواهد بود. 

این مقام مسئول تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه بسیج سازندگی ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها و استان‌ها است. 

وی در خصوص اقدامات قرارگاه‌های محرومیت زدایی در سنوات گذشته بیان کرد: از جمله این اقدامات ایجاد راه‌های روستایی، مساجد، غسالخانه، لایروبی کانال‌های آب رسانی آب شرب، احداث خانه محرومین برای مددجویان کمیته امداد بهزیستی استان‌های همجوار از جمله کرمانشاه و شهرستان سی سخت بوده است. 

ملک‌زاده در پایان گفت: مهم ترین برنامه‌های پیش روی بسیج سازندگی در بحث محرومیت زدایی ساخت راه‌های بین روستایی و مناطق محروم، تأمین آب شرب با همکاری شرکت آبفای استان ایلام برای ۱۲۸ روستای محروم که دارای بحران آبی و تنش آبی هستند، آب رسانی به اراضی کشاورزی که این مهم در بحث امنیت غذایی و مهاجرت معکوس کشاورزان و مهم ترین مسئله در بحث امنیت پایدار مردمی است با توجه به این که استان ایلام یک استان مرزی است و مهاجرت کشاورزان به روستاها باعث ایجاد رونق در تولید و رونق در روستاها خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.