کدخبر : 15102
دوشنبه 21 فوریه 2022 - 8:04
فاقددیدگاه

اتاق بازرگانی ایلام از راه‌اندازی بازارچه هلاله شمالی با عراق استقبال می کند

رییس اتاق بازرگانی ایلام گفت: اتاق بازرگانی ایلام و فعالان بخش خصوصی به ویژه تجار و بازرگانان از راه‌اندازی بازارچه لاله شمالی با کشور عراق استقبال می کند.

شعبان فروتن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به وجود مرز طولانی بین این استان با کشور عراق افزایش بازارچه و مرزهای رسمی می‌تواند به توسعه صادرات منجر شود.

وی به امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی بازارچه هلاله شمالی بین استانداران ایلام و دیاله عراق اشاره کرد و افزود: بازارچه هلاله شمالی می‌تواند به عنوان پشتیبان مرز مهران گذرگاه تجاری جدیدی را در حوزه اقتصادی و صادرات ایجاد کند که زمینه ساز اشتغال توسعه صادرات غیرنفتی و در نهایت رونق اقتصادی است.

فروتن ادامه داد: استان ایلام از آمادگی کامل برای تامین بازار عراق از طریق بازارچه هلاله شمالی با عراق برخوردار است.

رییس اتاق بازرگانی ایلام گفت: ایلام دارای بهترین شرایط از نظر موقعیت راهبردی با هدف توسعه صادرات غیر نفتی با کشور عراق برخوردار است و نیازمند ایجاد گذرگاه‌های اقتصادی جدیدی بین استان استانهای مرزی عراق است.

 وی اظهار داشت: استفاده حداکثری از فرصت مرزی با کشور عراق می‌تواند چرخ‌های توسعه استان را به گردش درآورد چرا که تقویت صادرات زمینه‌ساز رشد تولید و در نهایت فضای کسب و کار است.

فروتن ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی اتاق بازرگانی و فعالان تجاری و اقتصادی زمینه مناسبی برای رونق اقتصادی منطقه ایجاد شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.