کدخبر : 14986
چهارشنبه 2 فوریه 2022 - 10:35
فاقددیدگاه

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان ایلام افزایش یافت

این‌روزها در سراسر کشور و همچنین استان ایلام شاهد افزایش میزان مبتلایان و همچنین تعداد بیماران سرپایی کرونا هستیم که به گفته کارشناسان درصورت بی‌توجهی هموطنان به رعایت پروتکل‌ها بحران ایجاد خواهد شد.

تسنیم: این‌روزها در سراسر کشور و همچنین استان ایلام  شاهد افزایش میزان مبتلایان و همچنین تعداد بیماران سرپایی هستیم.

به گفته محمد کریمیان،  افزایش میزان مبتلایان و همچنین تعداد بیماران سرپایی  در استان ایلام ناشی از عادی‌انگاری‌ها و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی توجهی برخی شهروندان در تزریق واکسن پیشگیرنه از ویروس کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: مجموع فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان ایلام به هزار و ۱۷۸ نفررسیده است و اگر روند ابتلا به این ویروس استمرار داشته باشد افزایش فوتی‌ها بیش از این تعداد خواهد بود.

وی تغییر وضعیت شهرستان‌های استان از وضعیت آبی به زرد و را نگران کننده عنوان کرد و افزود: شهرستان های دهلران و چرداول در وضعیت آبی و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد هستند.

کریمیان شیوع اُمیکرون در استان ایلام را نیز مورد تائید قرار داد و گفت: این ویروس در ایلام جولان می‌دهد و در آزمایشات انجام شده شدت گستره این ویروس شهروندان ایلامی را با خطر جدی مواجه کرده است که اگر برای آن چاره اندیشی نشود تبعات ناگوار آن را در استان شاهد خواهیم بود.

راهکار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برای اقدامات پیشگیرانه در خصوص پیشگیری از افزایش مبتلایان به کرونا و اُمیکرون تشدید اقدامات بازدارنده، بازنگری در پروتکل‌ها و رعایت پروتکل‌ها توسط مردم و کنترل ورود و خروج مسافران مرز مهران بود که گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دوری از دورهمی‌ها و  تزریق واکسن کرونا  در کاهش میزان مبتلایان بسیار مؤثر است.

تزریق واکسن کرونا مهمترین عامل بازدارنده

“جمیل صادقی‌فر” معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز تزریق واکسن کرونا را از اقدامات موثر در بازدارندگی ابتلا به ویروس کرونا و اُمیکرون عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد واکسن نوبت اول تزریق شده روز گذشته در استان ۴۴۰ دز، نوبت دوم ۵۰۷ دز و نوبت سوم ۲ هزار و ۴۹۲ دز بوده است.

وی یادآور شد: مجموع واکسن های تزریق شده در روز گذشته سه هزار و ۴۳۹ دُز بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: روز گذشته در شهر ایلام هزار و ۱۲۰ دز، دره شهر ۱۶۲ ، آبدانان ۴۶۳، دهلران ۳۹۹، مهران ۱۷۰، هلیلان ۱۹۲، بدره ۶۵، ایوان ۲۴۴، ملکشاهی ۱۵۴، سیروان ۶۲، چرداول ۳۱۰ و در چوار ۹۸ دز واکسن تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مجموع مبتلایان به کرونا در استان ۶۸ هزار و و ۲۶نفر و مجموع فوتی های استان هزار و ۱۱۷۸ نفر است.

وی با بیان اینکه تعداد بهبودیافتگان استان نیز ۶۶ هزار و ۴۲۱ نفر است، افزود: ۳۳ بیمار کرونایی نیز در مراکز درمانی استان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: شهرستان های دهلران و چرداول در وضعیت آبی و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد هستند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.