کدخبر : 14960
شنبه 29 ژانویه 2022 - 10:52
فاقددیدگاه
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

زائران پیش از بازگشت در عراق تست پی سی آر بدهند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: زائرانی که از طریق مرز هوایی وارد عراق می شوند قبل از بازگشت در همان کشور عراق تست پی سی آر بدهند تا در بدو ورود به کشور در مرز مهران معطل نشوند.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در نشست قرارگاه استانی کرونا اظهار داشت: با توجه به بازگشت زوار از مرز بین المللی مهران و وضعیت نامناسب پروتکل ها در این مرز، افراد باید نسبت به حفظ سلامت خود و دیگران توجه اساسی داشته باشند.

وی از سازمان حج و زیارت خواست: با تشدید نظارت ها در خصوص رعایت پروتکل ها موجب پیشگیری از شیوع اُمیکرون و کرونا در بین زوار شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین از فرمانداری مهران خواست: نظارت ها را بر روند ورود زوار بیشتر کنند تا زوار در شهر اسکان داده نشوند و در بازار و سطح شهر آزادانه تردد نکنند.

صادقی فر اظهار داشت: بدون شک بسیاری از افرادی که وارد کشور عراق می شوند به خاطر وضعیت نامناسب کرونا در این کشور مبتلا به ویروس می شوند و باید نسبت به حفظ سلامت خود توجه جدی داشته باشند.

وی همچنین از همه مردم خواست که نسبت به تزریق دُز سوم واکسن کرونا هرچه سریعتر اقدام کنند.

نصب بنرهای هشدار دهنده، زدن ماسک، رعایت پروتکل ها، نظارت بر مدارس و مهدهای کودک و تزریق دُز سوم واکسن کرونا از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام پیش از این با تاکید بر اینکه نظارت‌ها بر روند بازگشت افراد از مرز بین‌المللی مهران بدلیل شرایط کرونا و شیوع سویه اُمیکرون با حساسیت خاصی دنبال می‌شود، گفت: ورود اتباع عراقی به کشور از طریق مرز مهران با توجه به نگرانی در مورد سویه اُمیکرون محدود است و افرادی که تست آنها مثبت باشد، دیپورت می‌شوند و از ورود آنها به کشور ممانعت به عمل می‌آید.

محمدسبحان حسنی در خصوص ایرانی‌هایی که هوایی به عراق عزیمت کرده و به صورت زمینی از طریق مرز مهران وارد کشور می‌شوند نیز، افزود: افراد دارای علامت و افرادی که تست پی‌سی‌ار ندارند مورد بررسی قرار می‌گیرند و افرادی که تست آنها مثبت باشد طبق پروتکل و شرایط خاصی به استان محل سکونت خود اعزام می‌شوند.

وی در عین حال تاکید کرد: مرز مهران برای تردد زائران و گردشگران همچنان بسته است و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تردد از مرز مهران به سمت جمهوری اسلامی ایران فقط به روی گروه‌های تصویب شده باز است.

وی یادآور شد: مرز مهران تنها به روی تجار، سرمایه‌گذاران و بازرگانان، طلاب حوزه‌های علوم دینی، دانشجویانی که در دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل هستند، افراد دارای نوبت پذیرش در مراکز درمانی ایران، افرادیکه مهر مراجعت گذرنامه از پلیس مهاجرت دارند و همچنین افرادیکه دارای اقامت در ایران بوده با رعایت الزامات بهداشتی باز است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.