کدخبر : 14670
جمعه 17 دسامبر 2021 - 12:27
فاقددیدگاه
نماینده مردم ایلام خبر داد:

بررسی نحوه استمهال تسهیلات کشاورزان و دامداران توسط برنامه بودجه کشور

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای استمهال وام کشاورزان و دامداران ایلامی خبر داد.

جامک: علی اکبر بسطامی» با اعلام این خبر گفت: در جلسه علنی چهارشنبه ۲۴ آذرماه در خصوص استمهال وام‌های کشاورزی و دامداری در استان ایلام با «دکتر میرکاظمی» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بحث و مقرر شد که «فروزان مهر» معاون توسعه مدیریت، امور مجلس و استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور با فوریت این موضوع را پیگیری و با نظر مساعد اقدامات لازم انجام شود.

وی اظهار داشت: کشاورزان و دامداران استان ایلام طی دو سال گذشته به دلیل خشکسالی، با افت تولید محصولات خود مواجه شدند و بسیاری از کشاورزان هم دچار خسارت‌های زیادی شدند و در شرایط فعلی کشاورزان و دامداران، امکان و توانایی بازپرداخت وام‌ها را ندارند، بنابراین استمهال وام‌های کشاورزان و دامداران ضروری است.
گفتنی است؛ بر اساس گزارش سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور، استان‌های ایلام، چهار محال بختیاری، کرمانشاه و هرمزگان با ۱۰۰ درصد خشکسالی در صدر استان‌های کشور قرار گرفته‌اند.
لازم به ذکر است؛ استان ایلام دارای ۳۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که به دلیل اینکه بیشتر این اراضی دیم است، نبود بارش و خشکسالی ضربات سختی طی دو سال اخیر بر پیکره کشاورزی استان وارد کرده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.