کدخبر : 14646
دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 13:22
فاقددیدگاه

۲۴٠ حلقه چاه غیر مجاز در ایلام شناسایی و مسدود شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: در سنوات اخیر ۲۴٠ حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان شناسایی و مسدود شده و ایلام تنها استانی است که در وضعیت فعلی فاقد چاه عمیق غیر مجاز است.

علی پوراحمد اظهار داشت: در سالهای اخیر ۲۴٠ حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان شناسایی و مسدود شده و ایلام تنها استانی است که در وضعیت فعلی فاقد چاه عمیق غیر مجاز است.

وی افزود: با توجه به محدود بودن منابع آبی باید با هدف جلوگیری از نابود شدن این منبع استراتژیک هزینه‌ها که همان برداشت‌ها از منابع آبی است را کاهش داد.

پوراحمد با بیان اینکه یکی از پروژه‌ها طرح احیا و تعادل بخشی جلوگیری از حفر و توسعه چاه‌های غیر مجاز در سطح دشت‌های کشور است تصریح کرد: برداشت بی‌رویه از منابع آب زیر زمینی علاوه بر کاهش سطح ایستابی منابع آب و در نهایت خشک شدن دشت‌ها، باعث فرونشست زمین در استان‌های کشور شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون فرونشستی در گستره استان ایلام که ناشی از افت سطح آب زیرزمینی باشد مشاهده نشده است ولیکن چنانچه از آبخوان‌ها مراقبت نشود و بی رویه مصرف کنیم، ما هم از این بلیه مصون نخواهیم بود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.