کدخبر : 14617
شنبه 11 دسامبر 2021 - 12:17
فاقددیدگاه

طرح نظارتی شب یلدا در بازار ایلام آغاز شد

معاون سازمان صمت ایلام گفت: طرح نظارتی ویژه شب یلدا از روز گذشته در استان آغاز و تا پایان آذرماه در بازار این استان ادامه می‌یابد.

عزت الله عبدخانی اظهار داشت: در اجرای این طرح، بازرسان سازمان صمت، اتاق و بسیج اصناف، اتحادیه‌های مربوطه و سازمان تعزیرات حکومتی تا پایان آذرماه گشت‌های ویژه‌ای در بازار دارند.

وی افزود: در این طرح قیمت و کیفیت کالا‌های اولویت دار شامل میوه، آجیل، شیرینی، گوشت قرمز و مرغ که مصرف بیشتری در شب یلدا دارند بازرسی و با متخلفان برخورد می‌شود.

عبدخانی با بیان اینکه نظارت‌ها بر اساس فاکتور خرید از سوی عمده‌فروشان خواهد بود عنوان کرد: در مورد میوه سودی معادل ۲۵ درصد و در آجیل ۱۰ درصد قابل قبول است و همه اقلام در معرض دید عموم مردم باید دارای برچسب قیمت باشند و در خرید بالای ۱۰ هزار تومان نیز به مشتری فاکتور تحویل داده شود.

عبدخانی با بیان اینکه دو تیم بازرسی در دو نوبت صبح و عصر در سطح بازار استان بر کالا‌ها نظارت دارند، گفت: سال گذشته بیشترین تخلفات در زمینه عدم نصب اتیکت و گرانفروشی بود و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی، نبود اتیکتِ درج قیمت بر روی کالا، موارد را به شماره شبانه روزی و گویای ۱۲۴ اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: واحد‌های صنفی استان  باید ضمن نصب اتیکت اتاق اصناف، از فروش کالا بر اساس قیمت درج شده بر روی آن خودداری کنند چون برخی واحد‌های تولیدی در اقدامی فریبنده صرفا به منظور ایجاد انگیزه در خریداران عمده و خرده فروش، مصوبه هیات عالی نظارت را نادیده گرفته و قیمت‌های کاذب و غیر واقعی را بر روی کالا خود درج می‌کنند.

معاون سازمان صمت استان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحد‌های صنفی از جمله، گرانفروشی، نقض پروتکل‌های بهداشتی، ارائه ندادن فاکتور و امتناع از درج قیمت مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان گزارش دهند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.