کدخبر : 14588
یکشنبه 5 دسامبر 2021 - 8:26
فاقددیدگاه
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام؛

کیت تشخیص اُمیکرون وارد ایلام می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: فردا کیت سویه جدید کرونا موسوم به اُمیکرون وارد استان و در صورت مشاهده موارد مشکوک از آن استفاده می شود.

جمیل صادقی فر روز شنبه در حاشیه  نشست ستاد کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شیوع سویه جدید کرونا در بسیاری از کشورهای آسیا بسیار نگران کننده و خطرناک است و این می طلبد که ما بیش از گذشته شیوه نامه بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: ۲ راهبرد استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش پوشش واکسیناسیون در شرایط فعلی باید با  دقت مورد نظر قرار گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: حدود ۱۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان تاکنون واکسن کرونا تزریق نکردند که با آنان توصیه می شود در طرح های محله محور شبکه بهداشت و درمان شهرستان ها واکسن کرونا را تزریق کنند.

صادقی فر تصریح کرد: حدود ۱۲ درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم استان نیز تاکنون واکسن کرونا تزریق نکردند که شهرستان های مهران، ایلام و دهلران کمترین میزان پوشش واکسن دانش آموزی را به خود اختصاص دادند.

وی در خصوص شرایط تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان نیز افزود: تمامی افراد بالای ۶۰ سال که چهار ماه از تزریق دُز دوم آنان می گذرد می تواند نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.