کدخبر : 14355
دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 9:27
فاقددیدگاه
گلایه مردم ایلام از گرانی میوه

احداث میدان تره بار به سرانجام نرسید

گرانی میوه و تره بار سال هاست گلایه مردم استان ایلام را همراه داشته است، برای حل بخشی از این مشکل احداث میدان میوه و تره بار مرکز استان ضروری است و می تواند راهگشا باشد.

بازار؛ بر اساس آمارها ایلام یکی از گران‌ترین استان‌های کشور در بحث قیمت‌ها در بازار است به گونه‌ای که قیمت برخی از اقلام ضروری مانند پیاز، گوجه فرنگی، سیب زمینی و برخی میوه‌های فصلی متاسفانه به حدی سرسام آور است که بیشتر مردم قدرت خرید آنها را ندارند.

متاسفانه تفاوت قیمت زیادی در ایلام با استان های همجوار وجود دارد و قیمت ها بیشتر کالاها از جمله میوه و تره بار در استان ایلام بسیار بالاتر از سایر استان‌ها است.

قیمت‌ها افزایش یافته است
یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: معمولاً میوه و سبزیجات را به صورت هفتگی در مرکز شهر خرید می‌کنم زیرا نسبت به مغازه‌های محلات قیمت‌ها مقداری ارزان‌تر است.

مهدی محمدیان افزود: اما در چند روز اخیر که به سمت فصل پاییز و زمستان می‌رویم، مجدداً قیمت‌ها افزایش یافته که این قیمت‌ها با توجه به وضعیت اقتصادی مردم بسیار گران است.

وی تصریح کرد: در برخی مواقع به دلیل گران بودن قیمت‌ها مجبور هستیم، محصولاتی را خرید کنیم که آنچنان که باید و شاید از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد.

محمدیان اضافه کرد: به نظر من وجود واسطه و دلالان می‌تواند یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها در سطح بازار باشد، در استان ایلام نبود نظارت کافی باعث سوء استفاده دلالان شده است.

گلایه مردم ایلام از گرانی میوه| احداث میدان تره بار به سرانجام نرسید

وی گفت: همچنین هزینه حمل و نقل نیز یکی از علت‌های گرانی میوه و تره بار در استان است، که این خود به نوعی تاثیرگذار بر افزایش قیمت‌ها است.

علت گرانی میوه در استان ایلام
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: میوه‌ و تره بار یکی از مایحتاج عمومی و جزو سبد اصلی خرید خانوار محسوب می شوند، لذا حتماً نظارت بر قیمت این اقلام باید مورد توجه قرار بگیرد.

عزت الله عبدخانی افزود: داستان گرانی میوه در استان ایلام بسیار پیچیده است و به همین دلیل دستگاه های نظارتی مثل سازمان صمت در این بخش نظارت‌ها را تشدید کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در بحث گرانی میوه در استان ایلام علل مختلفی وجود دارد، اول اینکه زیرساخت‌های این بخش مثل میادین میوه و تره بار تحت نظارت شهرداری‌ها در استان وجود ندارد.

 دومین موضوع  در بحث گرانی میوه در استان ایلام این است که خود استان تولیدکننده عمده در بخش میوه و تره بار نیست

عبدخانی بیان کرد: در استان ایلام یک میدان میوه و تره بار در مرکز ایلام وجود دارد که آن هم از زیرساخت‌های خوبی برخوردار نیست.

گلایه مردم ایلام از گرانی میوه| احداث میدان تره بار به سرانجام نرسید

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت ایلام تصریح کرد: دومین موضوع  در بحث گرانی میوه در استان ایلام این است که خود استان تولیدکننده عمده در بخش میوه و تره بار نیست.

شناسایی دلالان میوه در ایلام
وی عنوان کرد: حمل و نقل نیز در گرانی میوه در استان بسیار موثر است، به دلیل بعد مسافت استان با دیگر استان‌های تولیدکننده، به قیمت میوه افزوده می شود.

عبدخانی بیان کرد: دلالی هم در بحث افزایش قیمت میوه در استان ایلام تاثیر دارد، در سال گذشته به دستور دادستانی ایلام دلالان شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند.

ایلام یکی از محدود استان‌هایی  است که متاسفانه میدان اصلی میوه و تره بار زیر نظر شهرداری نیست، وقتی که میدان اصلی میوه و تره بار زیر نظر شهرداری نباشد عملاً میوه‌هایی که داخل استان می‌شوند نظارت بر قیمت آنها وجود ندارد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت ایلام اضافه کرد: در این راستا در میدان قرآن شهر ایلام زمینی برای احداث میدان میوه و تره بار تهیه شده و اگر این میدان راه اندازی شود، در کاهش قیمت تاثیرگذار خواهد بود.

میدان اصلی میوه و تره بار زیر نظر شهرداری نیست
سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: متاسفانه قیمت میوه و تره بار که یکی از کالاهای اساسی شهروندان است در استان ایلام به دلایل مختلف گران است.

محراب غریبی عنوان کرد: ایلام یکی از دورترین مناطق کشور برای حمل و نقل میوه و تره بار است و علاوه بر این تولیدات باغی داخل استان کفاف مصرف استان ایلام را نمی‌دهد.

وی افزود: ایلام یک استان مصرف کننده میوه و تره بار است، تفاوت قیمت‌ها با استان های دیگر به دلیل هزینه‌های بالای حمل و نقل است.

وی عنوان کرد: ایلام یکی از محدود استان‌هایی است که  میدان اصلی میوه و تره بار زیر نظر شهرداری نیست، وقتی که میدان اصلی میوه و تره بار زیر نظر شهرداری نباشد عملاً میوه‌هایی که داخل استان می‌شوند نظارت بر قیمت آنها وجود ندارد.

غریبی اضافه کرد: باید میدان اصلی تره بار و شهر ایلام زیر نظر شهرداری ایلام احداث شود تا بر قیمت نظارت وجود داشته باشد.

مشکلات بر سر راه احداث میدان میوه و تره بار ایلام حل می‌شود
وی تصریح کرد: غرفه داران بخش خصوصی که در میدان میوه و تره بار فعالیت می‌کنند ملزم خستند از تولیدکننده اصلی میوه تهیه کنند تا واسطه‌ها به حداقل برسد.

مسئولان شهرداری ایلام مصمم هستند که مسائل و مشکلات بر سر راه احداث میدان میوه و تره بار حل و بحث واگذاری زمین قطعی شود

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری ایلام عنوان کرد: هم اکنون حضور دلال ها برای ورود میوه به داخل استان زیاد است، همین تعدد واسطه‌ها باعث افزایش قیمت در ایلام شده است.

گلایه مردم ایلام از گرانی میوه| احداث میدان تره بار به سرانجام نرسید

غریبی تصریح کرد: در سال ۹۷ احداث میدان مرکزی میوه و تره بار شهر ایلام در دستور کار قرار گرفته است، احداث این میدان به دلیل یک سری موارد و مشکلات قانونی طولانی شده است.

وی افزود: مسئولان شهرداری ایلام مصمم هستند که این مسائل و مشکلات بر سر راه احداث میدان میوه و تره بار حل و بحث واگذاری زمین قطعی شود.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری ایلام گفت: میدان میوه و تره بار ایلام با ۱۶۰ غرفه با تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم طراحی شده است.

با توجه گلایه چندساله مردم استان ایلام تسریع در روند احداث میدان میوه و تره بار شهر ایلام ضروری است امسال به سرانجام برسد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.