کدخبر : 14344
یکشنبه 31 اکتبر 2021 - 10:41
فاقددیدگاه

۵۱ درصدی مردم ایلام دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول در استان ۷۹/۴ درصد و درصد پوشش کامل واکسیناسیون در استان ۵۱ درصد است.

ایسنا: دکتر “محمد کریمیان” در  نود و پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در نود و پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، اظهار کرد: ایلام از استان هایی است که به لحاظ ابتلا به این بیماری، در ردیف بالاترین‌ها در کشور قرار دارد و  در هفته گذشته آمار بیماران بستری در کرونا در استان روندی افزایشی داشت و خوشبختانه در حال حاضر این وضعیت، روندی کاهشی پیدا کرده است.

وی گفت:  در دنیا و به خصوص در کشورهای همسایه مان سویه جدید دلتا پلاس در کشورهایی همچون روسیه، آذربایجان، ترکیه، پاکستان، تاجیکستان و …شیوع پیدا کرده و با توجه به مرزی بودن استانمان ایلام، باید کنترل بیشتری نسبت به گذشته انجام گیرد و با ایجاد قرنطینه در مرز از ورود سویه جدید دلتا پلاس به استان و شیوع آن جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: خوشبختانه روند واکسیناسیون در استان روندی مناسب دارد و قطعا اگر زودتر انجام شود، میزان ایمنی افراد در سطح جامعه بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

کریمیان ادامه داد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۶۳۷۱۱نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۱۱۲۵نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین در حال حاضر تعداد ۱۲۰بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۶۱۹۵۶مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.
 
وی گفت:به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان مهرماه تعداد ۳۵۰۷۵مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد ۴۰۲۱مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۱۱۹۰نفر نیز در بیمارستانها بستری شده و متأسفانه تعداد ۶۸نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. همچنین از ابتدای آبانماه تاکنون نیز تعداد ۳۵۰۷مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۷۳۰مورد مثبت کرونا و تعداد ۲۲۹نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و ۵مورد فوتی در این مدت ذکر شده داشته‌ایم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: در مقایسه  ۲۳لغایت ۲۹مهرماه نسبت به مورخه ۳۰ مهر لغایت ۷ آبانماه؛ تعداد نمونه گیری ۱۹/۱درصد کاهش، تعداد مبتلایان ۲۴/۳ درصد کاهش، تعداد بستری‌ها ۲/۸ درصد افزایش و تعداد فوتی‌ها نیز ۶۲/۵۰درصد کاهش داشته است.
 
کریمیان در رابطه با وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کوید۱۹ در سطح استان گفت: تعداد واکسن دریافتی ۸۱۲۶۷۷دوز و کل واکسیناسیون انجام شده تعداد ۶۱۲۶۰۳دوز است. واکسیناسیون نوبت اول انجام شده تعداد ۳۷۳۰۷۹دوز و واکسیناسیون نوبت دوم انجام شده ۲۳۸۹۷۱دوز و درصد پوشش ۱۲-۱۸ سال، تعداد ۵۳۰۷۲دوز و درصد پوشش واکسیناسیون در استان جمعیت ۱۲-۱۸ میزان ۷۱/۶درصد است و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول در استان ۷۹/۴ درصد و درصد پوشش کامل واکسیناسیون در استان ۵۱ درصد و موجودی واکسن در گردش در استان نیز ۱۵۱۴۷۹ دوز بوده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.