کدخبر : 14160
شنبه 9 اکتبر 2021 - 8:37
فاقددیدگاه
به دلیل برگزاری انتخابات پارلمان عراق از امروز

تعطیلی دو روزه مرز تجاری مهران

مدیرکل گمرک استان ایلام از تعطیلی دو روزه مرز تجاری مهران از امروز ۱۷ مهر تا صبح روز دوشنبه ۱۹ مهر به دلیل برگزاری انتخابات پارلمان عراق خبر داد.

“روح الله غلامی” اظهار کرد: بر اساس تصمیم دولت عراق و به دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، ورود و خروج کالا از شنبه ۱۷ مهرماه جاری تا صبح دوشنبه ۱۹ مهرماه هفته آینده از مرز مهران ممنوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهر مرزی مهران با ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است، اظهار داشت: بنا به گفته مسئولان ذی ربط، پایانه مسافربری مهران نیز در این ۲ روز بسته است و هیچگونه ترددی انجام نمی شود.

مدیرکل گمرکات استان ایلام با بیان اینکه مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای تجارت کالا است، تصریح کرد:روزانه ۳ تا ۴ میلیون دلار صادرات در مرز بین المللی مهران انجام می شود و این حرکت جهادی در راستای سیاست های کلی نظام در حمایت از تولید و صادرات است.

غلامی خاطرنشان کرد: صادرات شش ماهه منتهی به شهریور ماه امسال ۴۶۶ میلیون دلار به وزن ۹۱۴ هزار تن که نسبت به سال گذشته با توجه به تعطیلات گمرک عراق در سال گذشته به علت کرونا و شرایط بهتر تولید ۱۵۵ درصد از لحاظ ارزش و ۱۷۸ درصد از لحاظ وزن رشد داشته است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.