کدخبر : 13941
چهارشنبه 8 سپتامبر 2021 - 8:14
فاقددیدگاه

خریداری بیش از یک هزار راس دام مازاد عشایر ایلام

مدیرکل پشتیبانی امور دام ایلام گفت: یک هزار و ۱۴۳ راس دام مازاد حذفی عشایر استان در یک ماه گذشته خریداری و ذبح شده است.

جامک: مجتبی شیرخانی اظهار داشت: از این تعداد دام ۹۴۲ راس میش و مابقی بز بوده که بر اساس دستورالعمل و قیمت مصوب از عشایر خریداری و کشتار شده اند.

وی با بیان اینکه ۴۸ تن گوشت از این دام‌ها استحصال شده است افزود: شرکت پشتیبانی امور دام استان تاکنون ۱۵ تن از این میزان را خریداری و ذخیره سازی کرده و مابقی آن به استان‌های دیگر صادر شده است.

شیرخانی با اشاره به وضعیت کشتارگاه صنعتی ایلام گفت: هم اکنون و به صورت یک روز در میان ۱۵۰ راس دام در این کشتارگاه ذبح می‌شود که بسیار کند است و دلیل اصلی آن وجود تنها یک سالن انجام در کشتارگاه است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام ایلام با انتقاد از روند کند کشتار دام‌های مازاد عشایر افزود: تداوم این شرایط روند را بسیار طولانی کرده و مشکلات زیادی برای جامعه عشایری که دارای دام مازاد هستند، ایجاد کرده و به همین دلیل نیاز است تا با تسریع در روند و تعداد کشتار و فعالیت کشتارگاه این کار سرعت یابد.

بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی به استان‌ها ابلاغ شده که ۱۰ درصد دام‌های پلاک کوبی شده حذفی عشایر (دام‌های پیر) در سطح استان‌ها، توسط شرکت پشتیبانی دام خریداری شود و خرید دیگر دام‌های مازاد عشایر (دام‌های جوان) نیز در فاز‌های بعدی فراهم شود.

قرار است در گام اول ۶۵ هزار راس دام شامل ۶۰ هزار راس میش و ۵۰۰۰ راس بز در استان ایلام خریداری شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.