کدخبر : 13316
سه‌شنبه 22 ژوئن 2021 - 8:43
فاقددیدگاه
عباس شمس اللهی خبر داد:

تولید برق مورد نیاز با استفاده از سلول های خورشیدی

مدیرعامل شرکت گازاستان ایلام گفت: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به کاهش خاموشی‌های شبکه برق، این شرکت از طریق راه اندازی دیزل ژنراتور اضطراری و نیز استفاده از سلولهای خورشیدی، برق مازاد بر مصرف خود را بصورت روزانه به شبکه شهری تزریق می‌کند.

جامک: عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام افزود: دیزل ژنرانور برق اضطراری شرکت گاز استان ایلام به منظور تاُمین برق مورد نیاز شرکت در زمان اوج مصرف، راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: با عنایت به لزوم تجهیز شرکت گاز به دستگاه تاُمین برق اضطراری و طی انعقاد تفاهم نامه‌ای با شرکت توزیع برق استان، یک دستگاه دیزل ژنراتور با ظرفیت ۵۰۰ کیلو ولت آمپر و فرکانس ۵۰ هرتز و ۱۴۰۰ RPM از ساعت ۱۱ لغایت ۱۴:۳۰ بصورت روزانه در مدار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: این دستگاه تا ۵۰۰ کیلو‌‌‌ولت آمپر برق تولید می‌کند و کل جریان برق مصرفی ساختمان شرکت گاز استان را در زمان اوج مصرف بار شبکه برق شهری، تاُمین می‌نماید .

شمس اللهی ادامه داد: دستگاه دیزل ژنراتور دارای قابلیت قطع و وصل دستی و اتوماتیک و نیز کنتور دیجیتالی دو‌‌طرفه برای محاسبه توان برق مصرفی را دارا می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه، نیروی مکانیکی حاصل از سوخت دیزل توسط موتور را به ژنراتور انتقال داده و پس از تبدیل، آنرا بصورت انرژی الکتریکی تحویل می‌دهد.

وی همچنین از بکارگیری و استفاده از سلولهای خورشیدی با ظرفیت ۱۰ کیلو‌ولت آمپر به منظور تولید برق مصرفی شرکت و تزریق مازاد آن به شبکه برق استانی خبر داد و اظهار داشت: روزانه و بصورت مستمر از سلولهای خورشیدی نصب شده در شرکت، میزان ۶ کیلو وات انرژی تولید و بصورت آنلاین به شبکه شهری تزریق می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.