کدخبر : 12808
شنبه 1 می 2021 - 8:48
فاقددیدگاه
بازرس کل استان ایلام:

توسعه صادرات زمینه ساز رشد اقتصادی است

مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت:توسعه صادرات غیر نفتی زمینه ساز رشد اقتصادی می باشد و فعالان عرصه جهاد اقتصادی در حوزه تولید و بازاریابی نقش مهمی ایفا می کنند.

به گزارش جامک؛ مهدی اصلانی کرچی بازرس کل استان ایلام در نشست با رئیس، هیات مدیره و برخی فعالان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورز ی استان ایلام و تعدادی از تشکل های بخش خصوصی عضو اتاق،افزود:صادرات نقش مهمی در  چرخه اقتصاد دارد؛چرا که با رونق این بخش زمینه بازاریابی و فروش محصولات داخلی فراهم شده و شاهد تحولات اساسی در جهش تولید، ارزآوری، ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت شکوفایی اقتصادی خواهیم بود.

وی به بازارهای هدف صادراتی اشاره کرد و اظهار داشت:برای فروش محصولات صادراتی، زمینه ها زمانی فراهم می شود که بتوانیم بازاریابی مناسبی در کشورهای هدف و شناسایی نیاز بازار کشور مورد نظر را مورد مطالعه ودقت داشته باشیم.

مدیرکل یازرسی استان تصریح کرد:تثبیت بازارهای هدف را باید در راس برنامه ها قرار دهیم و فقط به شناسایی آنها بسنده نکنیم و ذائقه مشتری باید همواره‌ و مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد تا تولیدات خود را متناسب با نیازمندی ها و علایق ایشان سوق دهیم و در رقابتی اصولی کشورهای رقیب کنار زده شوند.

اصلانی کرچی وی به مزیت مرز مشترک ۴۳۰کیلومتری عراق با استان اشاره کرد وگفت: با توجه به آمار میزان صادرات صورت گرفته از مرز مهران، به رغم ظرفیتهای مناسب استان تنها ۱۰درصد از آمار صادرات مرز گمرکی مهران متعلق به استان و ۹۰ درصد متعلق به خارج از استان می باشد و باید با تدبیر و برنامه ریزی وازسویی مدیریت جهادی و عزم عمومی این رقم درآمد صادراتی استانی افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: در این راستا استفاده از مزیت ها علائق طرفین و ارتباطات مشترک دینی و تاریخی استان های مرز نشین عراقی با  برگزاری جلسات مشترک و برقراری تعامل سازنده با اتاق بازرگانی عراق تمهیدات لازم بعمل آید.

بازرس کل استان تصریح کرد:در این مسیر ارتباط پویا و فعال اتاق بازرگانی وگمرک استان برای شناسایی و برقراری ارتباط با تجار خارجی ترانزیت کننده کالا از مرز مهران و استفاده از ظرفیت و اطلاعات این تجاربرای شناسایی بهتر بازارهدف با همکاری های مشترک صادراتی مورد تأکید وانتظار است.

 اصلانی کرچی برضرورت توجه به‌ بهره مندی از تجارب بازرگانان قدیمی و با سابقه تاکید کرد و اظهار داشت: باید برای تقویت استفاده از فناوری های نوین، فراهم کردن زمینه حضور موثر و مبتکرانه جوانان و فعالان مختلف اقتصادی و رفع محدودیت ها و ایجاد بسترهای لازم برای استقبال از دیدگاه های مختلف در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری اتاق بازرگانی تلاش کرد تا اتاق بازرگانی استان در فعالیت های مختلف اقتصادی و ارزآوری استان نقش آفرینی موثرتری داشته باشد.

مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت:تهیه و ایجاد دسترسی های مناسب برای بانک های اطلاعاتی مختلف ومؤثر در فعالیت های ادارات و تهیه مواد اولیه یا صادراتی محصولات و مزیت ها و علاقمندی های طرف عراقی و سایر کشورهای هدف صادراتی باید در اختیار تولید کنندگان و تجار قرار گیرد و همکاری مدیریت گمرک ، اداره کل صمت و اتاق بازرگانی استان در جهت صادرات بیشتر و بهتر صورت پذیرد.

اصلانی کرچی بر ضرورت هم افزایی و همکاری با بخش خصوصی برای شناسایی و رفع موانع تولید و تحول اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت:بر اساس سیاست های ابلاغی قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور از مهم ترین رویکردهای بازرس کل استان این است که تعامل سازنده و نطامند و پویا با نهادها و تشکل های تعاونی و خصوصی فعال در عرصه تولید و اقتصاد استان برقرار نماییم و بتوانیم با کمک سایر دستگاه های اجرایی در راستای رفع موانع و مشکلات فراروی ایشان اقدام موثری داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه دستگاه های اجرایی و نظارتی و بخش خصوصی، شاهد تحول اقتصادی در استان و کشور باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.