کدخبر : 12806
شنبه 1 می 2021 - 8:15
فاقددیدگاه
نماینده مردم در واکنش به اعلام رتبه تورم استان ایلام؛

معیشت مردم قربانی بی تدبیری و ضعف مدیران اقتصادی شده است

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعلام رتبه تورم استان ایلام،گفت: معیشت مردم قربانی بی تدبیری و ضعف مدیران اقتصادی ایلام شده است.

به گزارش جامک؛ علی اکبر بسطامی نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس اعلام مرکز آمار ایران؛ نرخ تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۰به ۴۹٫۵ درصد و نرخ تورم میانگین ۱۲ماهه به ۳۸٫۹ درصد رسید که تورم در برخی استان‌ها بیشتر و در برخی کمتر است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۰؛ استان ایلام در رتبه اول گرانترین استان های کشور قرار گرفت.

وی اظهار داشت: بالاترین نرخ تورم نقطه به نقطه ۵۸٫۱ درصد در حالی به ایلام رسیده است که هم اکنون بی برنامه گی و ضعف در مدیریت اقتصادی استان کاملا مشهود است.

این نماینده مردم خاطر نشان کرد: متاسفانه همه امور استان ایلام تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و همین هم بهانه خوبی برای پوشش کم‌کاری در سایر حوزه ها شده است.

بسطامی افزود: بالا بودن نرخ بیکاری، پایین بودن سطح درآمد مردم و از سوی دیگر تورم افسارگسیخته حاکم و تبدیل شدن این استان به عنوان گرانترین کشور، به شدت مردم را در تنگناه قرار داده و این در حالی است که مدیران دستگاه های اقتصادی برنامه مناسبی نیز برای خروج از این شرایط ندارند.

وی با انتقاد شدید از این وضعیت، از استاندار و مدیران اقتصادی استان خواست؛ برنامه های خود را برای مهار تورم، کنترل قیمت ها،  ایجاد فرصت های شغلی و همچنین راهکارهای مشخص برای حمایت از تولید و برداشتن موانع فرا روی فعالان اقتصادی از طریق رسانه ها اعلام کنند.

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم استان نسبت به این مسئله که مستقیم با معشیت مردم ارتباط دارد، بی تفاوت نخواهند بود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.