کدخبر : 12766
یکشنبه 25 آوریل 2021 - 11:57
فاقددیدگاه

وعده وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکلات دامداران ایلامی

نماینده مردم ایلام از رایزنی با وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکلات دامداران ایلامی خبر داد و گفت: مشکل خرید دام در دستور کار جلسه تنظیم بازار کشور قرار گرفته است.

به گزارش جامک؛ علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس اظهار کرد: در پی درج مشکلات دامداران استان در رسانه‌های استان برای پیگیری حقوق این قشر بسیار زحمت کش، رایزنی‌های فشرده‌ای با مسئولان کشور، مخصوصاً وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: وزیر جهاد کشاورزی از گزارش آخرین تصمیمات در زمینه خرید دام مازاد، تأمین علوفه و نهاده‌های دامی گزارش کامل ارائه کرد.

نماینده ایلام اضافه کرد: به همین منظور مقرر شده در جلسه تنظیم بازار امروز یکشنبه پنجم اردیبهشت، مشکلات دامداران کشور توسط وزیر جهادکشاورزی طرح و پس از جلسه مصوبات این حوزه به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی گفت: وزیر جهاد کشاورزی وعده داده در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مشکلات دامداران تعیین تکلیف شود.

گفتنی است، دام‌های عشایر و دامداران ایلامی امسال خریدار ندارند، از طرف دیگر دولت حاضر نیست دام‌های عشایر و دامداران را به نرخ تضمینی خریداری کند و همین عوامل باعث ورشکستگی آنها شده است.

معضل بزرگ فروش دام باعث شده بسیاری از عشایر و دامداران استان در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند و به دلیل کم آبی متأسفانه دام‌های خود را با قیمت‌های بسیار پایین به فروش می‌رسانند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.